Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu börjar jag känna mig färdig med den här arbetsdagen 😅 Fått mycket gjort! Har lite kvar jag vill göra idag så får kämpa på en stund till.

Satt sex timmar på jobbet, sen packade jag ihop mig och åkte och köpte kattsand på erbjudande innan hundarna fick följa med till stallet. Sovit skit inatt och orkade inte med skogsmaskinen som fällde en massa trän vid stallet så blev ingen skogspromenad, jag blev för deppad av avverkningen. :(

Upptäckte att jag hade ett möte jag missat så kopplade upp mig från bilen via datorn istället med besvikna hundar som fick vänta med mig tills mötet var klart. Lekte lite med dem i snön innan vi åkte hem. Katterna har fått mat, jag har fikat och nu vilar vi lite innan jag byter i lådorna och så ska hundarna få mat om ett par timmar istället. Voffan verkar vara bra i magen nu men jag fick stoppa henne när hon tänkte dricka skitigt vatten på parkeringen. Finns ju rent vatten inne.

I 10 år har jag suttit på händerna för att inte engagera mig politiskt. Jag har inte tid, jag är uppgiven, och nej det där med tiden. Nu är det valår och både mitt parti och mitt jobb drar i mig. Det bubblar lite från avgrunden i mig och jag tror jag är rökt. Jag tror inte jag kan stoppa mig längre.

Mmm, jag kommer också vara där. Så vansinnigt viktigt val. Var ju inte ens medlem i partiet i många år, men gick med igen och nu fasiken är jag aktiv. För många år sedan stod jag tom i valstugan och debatterade, nu blir det kanske lite mer low key, vi får se.

Har jobbat på plats och känner mig trött och hängig. Började med ny medicin i går och hoppas den inte är orsaken.
Blev en del gjort och en del knutar upplösta i alla fall.

Har därefter varit ute med vildhundarna, spionen började smyga på fåglar men slutade när jag sa app app och blev glad och viftade på svansen när jag berömde. han vet och kan det där, man jagar inte fåglar om man inte har vingar själv :D Ibland är det frestande :D Rottekotten är glad nu när det är GRÄS, det betyder att man äntligen kan rulla sig igen, älskade gräs liksom, var har du varit ;) Man blir glad när man ser henne hålla på och krylla på marken :D

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok