Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sett ett gäng små nässelfjärilar (?) under hundpromenaden
Kom hem och min njurläkare ringde. De har godkänt min begäran att få minska kortisondosen varannan dag. :up:

Hon är fantastisk och vi pratar om annat också. Men dert som berör mig mest är hennes omsorg. Frågar hur jag mår, poängterar att jag ska höra av mig om jag har problem med måendet.
Och så pratade vi lite regional politik också :) Hon är inte det minsta nöjd med Cosmic....

PUST 🥵. Somliga av övningarna i fitnesspassen känns typ dödande (suger musten verkligen!!!) för mina muskler 🥵. Men har man varit lite av en fet soffpotatis och verkligen inte vill fortsätta vara en sån finns inga genvägar! 💪. (Ingen behöver bli kränkt om vad som är min sanning).

Tagit mig till stallet och tänker ge pållan helvila idag i solskenet 🥰 så nu ska jag fixa här i lugn och ro 😊.

Men heja. Lämnade bilen på verkstad i morse, kolla vad som var fel typ. Konstaterade att det var dags för nya bromsar, nån länkarm och så. Ok, helt okej.
Körde därifrån, frid och fröjd. Stannade till och handlade. När jag skulle hem igen har alla mätare (hastighet, tank, varv, allt!) gett upp, den varnar airbag ur funktion, fel på fjädring och allt möjligt. :banghead::banghead:

Jag borde väl skämmas, men jag körde hem ändå.

Ska laga mat och hänger på mig min mans förkläde som jag aldrig har haft på mig innan. Ett i läder, som han fick i present någon gång. Otympligt. Kan kan inte låta bli att skratta lite åt det överdrivet manliga i att visst, jag kan ta på mig ett förkläde MEN DÅ SKA DET VARA GJORT AV DJUURHUUUUD. ARGH! Så jag kan råka skära mig med VASSA KNIVAR när jag skär mitt KÖTT!!

Sällan har det varit så skönt att helgen kom!
Helt slut.
IMG_9379.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok