Vad gör vi? Del CCXXVIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad är rätt borr?
Problemet är att väggen är för porös och att hyllan med tunga keramikskulpturer på riskerar att åka i golvet. Finns visst rejäla specialskruvar man kan använda, men de är så långa att de riskerar att komma ut på andra sidan.
Haft hyllorna fast i betongvägg tidigare utan pro.
Då undrar jag om det verkligen är tegel för det brukar vara stenhårt. Vad var det för färg på dammet när ni provborrade?

Puh, jag blev helt kallsvettig då jag fick ett SMS från Ciitizencard som sa att de inte kaunde gå vidare med processen mot mitt Nationella IDkort (som jag behöver för att överhuvudtaget kunna förnya mitt pass). Det stod inte varför, bara att de skickat ett mail med info, så jag fick gå hela dagen med ont i magen bara för att väl hemma öppna mailet och se att de bara blivit förvirrade över vilket som är mitt tilltalsnamn, mellannamn och efternamn. 😅 Mitt "mellannamn" står nämligen före mitt tilltalsnamn i alla dokument, sådär knasigt svenskt.
Processen är alltså bara pausad. Inga stora problem alls ju. Jag trodde de hittat något skumt eller nåt!

Har köpt mig lite tallrikar och assietter (Höganäs, olika gröna färger) på Tradera. Tror att det blir superfint till mina fina handgjorda skålar och muggar i keramik, blev helt glad av dem! Men fy faen vad läskigt att köpa porslin som ska skickas av privatpersoner! :nailbiting:

Vet inte riktigt om jag är arg på mig själv som ställer upp på jobbet utan att få några fördelar, på mina kollegor som har tagit på sig en del men har krävt extra betalt och fått det eller på chefen som tycker att det är rimligt att vissa får extra för att de frågar efter det och den som inte har vett att fråga bara får mer och mer jobb. 🙄

Börjar bli helt jävla slutkörd och bitter. 😞

Pustar ut efter en arbetsdag som i princip gick ut på tre timmars kundmöte, en timmes internt möte och fyra timmars körning. Trevligt och värdefullt alltihop (ok, kanske inte körningen) men jag blir alldeles slut av anspänningen. Och så har jag ont i halsen, igen. Snart har det gått två veckor sedan jag kände mig helt normal (som i icke-sjuk) i mer än några timmar åt gången. Otroooligt frustrerande, framförallt eftersom det påverkar en av mina huvudsakliga hobbies (träning) så mycket, vilket i sin tur påverkar mitt mentala mående mycket negativt. Men men, det hade kunnat vara värre!

Vilken dag! Igen! Kaoset på jobbet fortsätter. Imorgon ska vi verksamhetsplanera. Den förra höll inte. Så vi måste göra ny omvärldsbevakning och planera även om vi vet att det inte lär hålla ens till sommaren. Men lite mer riktning behövs för vi drunknar.

Sen hämtade jag hem 4 åriga hästen, han skulle operera men benbiten var borta. Kirurgen, en mycket erfaren man, tyckte det var väldigt konstigt.
Men hästen är hemma, glad för det och hade jag haft en tanke på att sälja honom, vilket jag haft, så är den borta nu :rofl: Så imponerad av hans psyke.

Ska sova nu. Hoppas jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII
  • Vad gör vi? Del CCXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn