Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, jag har suttit i tre timmar och spanat, men ingenting...

Den är inlindad i en handduk i ett hyfsat varmt badrum, ska ordna en flaska varmt vatten också, tack för tipset! (Sen tänker jag att det känns lite onödigt, i det vilda är den liksom i det kalla havet?) Den har fått lite hackat ägg enligt vad internet rekomenderar som nödmat.
I det vilda har de mamma som hjälper till att hålla värmen när det är natt. Hackad äggula är bra mat till kycklingar så det fungerar säkert för små andungar med. :heart

Kollat stoet på lina i kväll och hon är ok igen:up: Känns skönt för i morgon kommer hennes uppfödare som också är veterinär och ska hälsa på henne och även vaccinera henne när hon ändå är här :)
Nu ska jag ta mitt natt te och hoppas jag kan komma till ro och sova lite i natt för det blev inte mycket sömn natten som var.

Direkt när jag ropade på pållarna kom de från träden de stod under i skuggan, i full galopp upp till grinden 🥰. Min är väl sommarfet 🫣...Promenad med båda sen fick min jogga i lina och välbehövlig lymfmassage som hon behöver som jag ju lärt mig att ge 🙂.
Hemma tog jag fram hängmattan och kopplade av en stund I den medan sambon tände grillen, sen fick han en stund där och var på vippen att somna😄. Efter den goda grillmaten, lite granna vaniljglass med kolasås, frukt och jordgubbar 😋 slumrade jag änna till lite lätt i soffan 😅. Men nu är det hög tid att somna ordentligt i sängen, det var den lediga dagen det ☺️.

Det flög just in en förvirrad svala i sovrummet med två öppna fönster. Fick jaga runt den i en evighet innan den hittade ut.
Blev lättad när den flög ut. Vad gör den sen? Flyger in igen! 😳
Fick ut den snabbt nu iaf och har dragit igen fönstren.

Jag har gått in i semester-läge. Har jobbat bort allt som skulle göras innan semester och lite som ska göras efter. Så nu har jag en vecka framför mig helt utan nånting inplanerat. Ett möte på måndag, that's it. Vad ska jag hitta på?

• Gilla
Reactions: Sel
Första semesterdagen. 🥰 Semestern fick inte riktigt den början som jag hade önskat, för igår som var sista arbetsdagen fick jag sjuka mig. 😔 Det innebar att jag inte heller kunde svänga om Lomma efter jobbet för att köpa glass och komma i semesterstämning.

Efter en lång sovmorgon idag och några timmar på balkongen så hade jag äntligen ork att ge mig iväg till Lomma för lite glass. Idag blev det Banoffee. Sedan stannade jag med cykeln längs med stranden och satte mig och läste en bok en stund. Det blev bara en kortis, för sedan gick solen i moln och vinden var ganska jäklig, så jag trampade hem till katterna istället. ☺️ Nu har jag i alla fall lite mer semesterkänsla!

Visa bifogad fil 187542
Så himla fin och bra cykel :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok