Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på tömma släpet, vinterdäcken och ett par maskiner får stå kvar över natten. Viktigare att alla kartonger kommer in innan regnet. Kort paus för en nektarin, jag tror inte jag orkar laga någon mat idag. Orkar knappt dra upp boklådorna uppför altantrappan ens. 🥵

Råkade tippa pirran så den åkte rakt på min opererade fotknöl, gjorde så :devil: ont men jag törs inte ta några värktabletter förrän jag är klar med släpet så jag inte vinglar mer. Funderar nästan på att låta även alla sabla hästtäcken i sopsäckar stå kvar över natten, men trädgårdsmöblerna ska jag iaf ta upp på altanen. :cautious:

Haft världens mysdag med sovmorgon, tränat egna hästen varvat med äta gräs-mys, mockat hage och gosat med hästarna under tiden. Sen kom sambo och så hade vi kli-och kram-stund med varsin häst.
Nu in och äta och se F1. ❤️
Man behöver inte hindras av liten mun.. 🙄😅
IMG_6013.webp

Var på studentfirande igår. Exets brorsbarn som jag envisas att säga att jag är faster till.
Det var lite nervigt trots att jag visste att jag var välkommen. Men medan svärmor levde var jag absolut inte välsedd där. Exet med sambo, och hans bror med två barn bor i varsina hus på samma gårdsplan.

Det var så himla trevligt! Gamla bekanta och svägerskans släkt. Massor av kramar och värme. En gammal bekant krävde kram innan jag åkte hem. Det värmde!!

Kommer leva på detta länge.

Jag har varit på Lena Furbergs utställning i Lahom! Helt underbar nostalgi trip och jag blev så rörd av att se utställningen och att träffa Lena och prata massor med häst:heart jag är så glad att jag åkte.
Jag pratade med Lena för 40+ år sen på telefon, jag satt med i tidningsgruppen i ryttarföreningen och ville låna en av hennes bilder till ett nummer som omslagsbild. Klubbtidningen hette Gnägget, sen kom det med en invandrare med rätt dålig svenska som sa "Knäcket" och det där hade vi skitkul åt när vi försökte bena ut det hela så han döpte klubben till benknäckargänget.:rofl: Självironi var han skitbra på liksom vi andra så vi garvade rått och hjärtligt åt våra fadäser.:laugh:

Håller på tömma släpet, vinterdäcken och ett par maskiner får stå kvar över natten. Viktigare att alla kartonger kommer in innan regnet. Kort paus för en nektarin, jag tror inte jag orkar laga någon mat idag. Orkar knappt dra upp boklådorna uppför altantrappan ens. 🥵

Råkade tippa pirran så den åkte rakt på min opererade fotknöl, gjorde så :devil: ont men jag törs inte ta några värktabletter förrän jag är klar med släpet så jag inte vinglar mer. Funderar nästan på att låta även alla sabla hästtäcken i sopsäckar stå kvar över natten, men trädgårdsmöblerna ska jag iaf ta upp på altanen. :cautious:
Kartongerna ställer man på gräsmattan när det regnat, slänger en presenning över och bär in nästa dag, det har jag sett live (och det gick sådär).:laugh:

Kartongerna ställer man på gräsmattan när det regnat, slänger en presenning över och bär in nästa dag, det har jag sett live (och det gick sådär).:laugh:
Mina jäkla boklådor höll botten på åka ur några gånger, men det är klart. Jag hade inte behövt oroa mig för några bokhyllor om boklådorna står ute i regnet. 😳

Får nog räcka med vatten ikväll och snacka om att jag kommer ha träningsvärk i morgon av att klättra upp och ner på släpet, ducka för kåpan när jag kom ihåg och lyfta alla lådor. 🤕

Mina jäkla boklådor höll botten på åka ur några gånger, men det är klart. Jag hade inte behövt oroa mig för några bokhyllor om boklådorna står ute i regnet. 😳

Får nog räcka med vatten ikväll och snacka om att jag kommer ha träningsvärk i morgon av att klättra upp och ner på släpet, ducka för kåpan när jag kom ihåg och lyfta alla lådor. 🤕
Nä, ska du ta en massa piller så äter du innan! Seså!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund