Lite regn här men ingen åska. Kvavt och äckligt. Längtar till hösten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här tjuren var av rasen Charolaise och dom är ökända för att ha ett jävla humör men den tjuren och jag fann varann direkt, bonden gick aldrig in i hagen om tjuren fanns där eftersom tjuren hatade honom trots att han aldrig gjort tjuren något för när. Det var en inköpt avelstjur så det kan ju hända att han asocierade rösten, sättet och att han rökte med gamla ägaren som vi inte visste nåt om alls. Jag gick varenda dag genom hans box på vintern och då skulle han "stånga" in mig i väggen, jag svarade med att hugga tag i frambenet och försökte välta honom, ingen vann fighten.En ytterst lyhörd individ, aldrig falsk utan en toppenmysig kompis och vi hade mycket skoj för oss, till bondens förskräckelse.
![]()
![]()
![]()
Vi har inte lika varmt, 23 i skuggan men det är kvavt och fruktansvärt klibbigt ute. Mycket värre än i gårVerkar som vi inte får något regn och ingen åska, det hade verkligen behövts.
34 på solsidan, 29 på skuggsidan. Inne 30.
Helt ok så länge man inte gör något alls. Men alltså det är så kvavt? Går ju knappt att andas![]()