Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åskan har fortsatt hela natten, nu med mer buller och REGN! 🙌🏻 Resten av dagen ska, enligt väderprognosen, bli solig och varm, men för nu kan jag och katten hänga på ballen och njuta. 🩷

IMG_20260628_091736.webp

(Jag fångade henne på bild mitt i ett prat, lovar att hon är okej! 😋)

Här är det regn. Skulle komma 29 mm på en timme enligt yr.no men än har det bara duggat lite.

Hoppas på bättre väder (eller i varje fall uppehåll) och många trädgårdsbesökare!

Regnat massor här men nu har det slutat och solen kommer fram och med den också värmen.
Stoet är mycket bättre i dag, hon har satt slyngeln på plats och är back in business har hon meddelat, fortfarande halt men mycket bättre. Tror på en sträckning i bakbenet. Kan förklara varför jag inte heller hittar en öm punkt eller liknande. På torsdag kommer veterinären ut för vaccination så just i dag känns det som att jag kan avvakta tills dess med samma upplägg.

Städat av hemma (rollat sängkläder och köksstolarnas dynor där lilla kattfröken brukar ligga, diskat, dammsugit, moppat golven, fixat kattlådorna). Tvättar. "Möblerat om" i ett par av köksskåpen - nu blir jag glad av att öppna dem (färg!!!) !

Den här tjuren var av rasen Charolaise och dom är ökända för att ha ett jävla humör men den tjuren och jag fann varann direkt, bonden gick aldrig in i hagen om tjuren fanns där eftersom tjuren hatade honom trots att han aldrig gjort tjuren något för när. Det var en inköpt avelstjur så det kan ju hända att han asocierade rösten, sättet och att han rökte med gamla ägaren som vi inte visste nåt om alls. Jag gick varenda dag genom hans box på vintern och då skulle han "stånga" in mig i väggen, jag svarade med att hugga tag i frambenet och försökte välta honom, ingen vann fighten. :laugh: En ytterst lyhörd individ, aldrig falsk utan en toppenmysig kompis och vi hade mycket skoj för oss, till bondens förskräckelse. 🙈 :laugh: :heart

Men de är himla fina :). Mor min födde upp en sån korsning och herregud så stor han blev, Oden döpte vi honom till 🥰.

Verkar som vi inte får något regn och ingen åska, det hade verkligen behövts.
34 på solsidan, 29 på skuggsidan. Inne 30.
Helt ok så länge man inte gör något alls. Men alltså det är så kvavt? Går ju knappt att andas :rage:

Det är 29 ute och 27 inne men molnigt och jag fryser :crazy: har en t-shirt och korta shorts på mig. Får kanske sätta på mig en tröja. Det är lite mysko. Jag fryser på dagen när det är varmare och svettas på kvällen när det är svalare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund