Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ena katten kom in och släppte en levande mus inne, dramatiken fanns ingen stopp på här hemma med hundar och katter och musen smet in i ett skåp och sen in i nästa osv. Fullständigt kaos! Gammelkatten kom och löste det smidigt och enkelt, hon är en liten stjärna :love:
Apropå katter, möss och råttor har jag ett skönt minne från förr när en kompis stallkatter adopterade en råtta och här snackar vi inte liten mus utan en ung råtta modell större. Det började med att kompisen såg att mössen minskat drastiskt och berömde katterna, en tidig morgon när hon kom till stallet såg hon att en råtta låg och sov ihop med katterna i deras krypin, den råttan blev helt tam och bodde i stallet i många år och var på musjakt och upptäcktsfärd ihop med katterna och varken förorenade eller gnagde sönder nåt. Satt man och fikade skulle den vara med och tigga innan den slocknade i någons knä.:love: Enenda gång skrämde den slag på någon och det var veterinären, hon hade tydligen tjutit som en mistlur när råttan hoppat upp i soffan och klättrat upp i knät på veterinären när dom satt och fikade.:rofl:

Att mössen försvann berodde på råttan eftersom dom hävdar revir och gör rent hus mot mössen tydligen.:up:

Man hinner fundera lite när man ligger på soffan lite krasslig 🙃. I år är det redan 20 år sedan jag tog studenten! Hur är det ens möjligt ?!?! Alltså varit vuxen lika länge och bland känner jag mig mer vuxen än somliga dagar 😆. Men jag sköter mitt hem, tar mitt ansvar och konsekvenser och använder inte mina föräldrar som bank (pratar inte om något katastrofalt). Då skulle jag verkligen skämmas i den här åldern.

Man hinner fundera lite när man ligger på soffan lite krasslig 🙃. I år är det redan 20 år sedan jag tog studenten! Hur är det ens möjligt ?!?! Alltså varit vuxen lika länge och bland känner jag mig mer vuxen än somliga dagar 😆. Men jag sköter mitt hem, tar mitt ansvar och konsekvenser och använder inte mina föräldrar som bank (pratar inte om något katastrofalt). Då skulle jag verkligen skämmas i den här åldern.
Här är det 20 år sedan jag slutade grundskolan O_o

Här är det 20 år sedan jag slutade grundskolan O_o
Jag har haft körkort i 50 år och var 3 år när min bil byggdes. Åren går alldeles för fort, jag har massor kvar att göra och har inga planer på att "gubba till mig" och gå med i PRO eller liknande, dom jag hittills träffat i min ålder slutade leva och hänga med tidigt och klagar mest på att dom inget fattar av det digitala livet och att dom inga pengar har, nä tacka fan för det när dom varken hängt med eller kan planera längre utan klagar på att dom inte kan åka än hit och än dit och vara med på alla nöjen. Ska man ha nöjena serverade och nån annan ska fixa det då kostar det.

Jag har haft körkort i 50 år och var 3 år när min bil byggdes. Åren går alldeles för fort, jag har massor kvar att göra och har inga planer på att "gubba till mig" och gå med i PRO eller liknande, dom jag hittills träffat i min ålder slutade leva och hänga med tidigt och klagar mest på att dom inget fattar av det digitala livet och att dom inga pengar har, nä tacka fan för det när dom varken hängt med eller kan planera längre utan klagar på att dom inte kan åka än hit och än dit och vara med på alla nöjen. Ska man ha nöjena serverade och nån annan ska fixa det då kostar det.

Nu känner jag mig som en "snorunge" igen haha, nejvars. Nä kör på du bara och lev istället för att överleva som många andra 😁🙃.

Nu känner jag mig som en "snorunge" igen haha, nejvars. Nä kör på du bara och lev istället för att överleva som många andra 😁🙃.
Gissa vad som händer när man behärskar det digitala livet och vägrar PRO-rejset, man får färre vänner eftersom avundsjukan från dom som inte hängt med slår till med full kraft och likadant blir det med dom som, bara för att dom blivit pensionärer förväntar sig gratishjälp bara för att dom blivit så fattiga,,,,,,:banghead:
Men hallå liksom, det är under dom goda åren man planerar för dom dåliga åren och man måste inte byta bil bara för att man blivit äldre, där förköper sig många rejält.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund