Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag kom till jobbet så stor det en påse med goa saker i från en av ”min” åttas mentorer.
Men det skriva kortet slog allt. Så många otroligt snälla och fina ord! Helt otroligt.
Efter jobbet fikade jag med ett gäng kollegor och sen har jag varit på promenad med en hund som jag hjälper till med ibland. Trampade snett men jag hoppas verkligen att det lugnar sig.

Var duktig och lagade mat fast jag inte var sugen, det var nog bra trots allt.
Ringde min vän som skulle återkomma efter 45 minuter, vis av erfarenhet tänkte jag att jag hinner nog både laga mat och äta innan, vilket jag snart gjort 😅
Äsch, hon fastnade på jobbet som vanligt.
Hade verkligen behövt debriefa efter den här dagen! Stör mig för övrigt på att jag inte kom på vad man säger på svenska och blev osäker på vad jag skulle svänga mig med för ord, så skrev något helt annat :rofl:

• Hjärta
Reactions: Sel
Varit på botox, känns konstigt för i dag testade vi ett till område. Mina käkar vill så gärna spänna men de kan inte. Hoppas det blir bra :)
Katten har precis haft zoomies deluxe, nu ligger hon brevid mig och ser trött ut. Som hon for runt kan hon inte ha ont längre i alla fall :up:

Lyckats baxa upp bäddmadrassen även om det inte blev lika bra som tidigare. Nu fortsätta fixa och städa.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag har en veckas semester och firar det på bästa sätt med mens och igår natt fick ena hunden akut magont. På eftermiddagen fick jag migrän och idag fick jag ett hundhår i ögat så hela ögat blev knallrött och svullnade upp på 0,2 sek. :wtf:

Jag hade tänkt köpa lite fler akvariefiskar när jag ändå ska in till Edinburgh för passet på Tisdag - och vips var det någon lokalt till på Fb som behövde nya hem till sina så nu slapp jag spendera pengar på det i alla fall! :) Trevligt, trevligt. De vet inte vad det är för några så det ska bli lite roligt att se. "Neontetror och några gula..." 😅

Funderar på om egenremiss till neurolog skulle passa.
Funderar också på hur jag ska lägga upp morgondagen med jobb och sen Göteborg och vara social hela tiden fram till lördag eftermiddag inkl delat hotellrum. Behöver ju sova några gånger om dagen nuförtiden.
Men ska hålla ihop har jag bestämt.
Sickan behöver en plan…

Jag var precis en hårsmån ifrån att hälla blomnäring i min middag! 😂
Stekte snabbt upp lite överbliven pasta med tomat och oliver och tänkte att den kunde behöva lite tomatsås eller nåt och fick syn på en sådan där liten röd påse som man brukar få ketchup i när man beställer takeaway. Jag vet inte riktigt var den skulle ha kommit ifrån, men ibland stoppar jag på mig en extra påse för att de är bra att ha i ryggsäcken typ... Det var bara i sista sekund jag insåg att jag köpt rosor häromdagen och sparat en av näringspåsarna!

Hela 15 grader inne nu! Värmen jobbar på! Hade tänkt sova men sitter under en filt med varm vetekudde och dricker varmt te i stället. Men 17 grader räcker inne på natten, då sover man gott!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund