Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Semester!!!
IMG_0648.webp

Först midsommarfota med pållan i värmen och solskenet och hon i vanlig ordning ledsnade ju på på sin matte när det ska tas typ en miljon bilder 😆. Slirigt i hagen på ytan efter allt regn och torrt under så jag lyckades glida isär med benen 🤣.
Sen med mammas särbo till Linghem och plocka jordgubbar och det var ju tur att vi åkte i tid för de fick stänga redan efter 1 timme istället för 4 då bären tog slut! Så nu har jag röda märken om armarna som svider men plockade nästan 3 kg/6 liter och en del av det har åkt in i frysen 😊. Hunnit dra av ett fitnesspass och ringt och grattat pappa på 66 årsdagen 😊. Greja lite till i lugn och ro innan jag ska laga middag; försöka göra sandefjordsås som jag aldrig gjort förut men det ska jag säkert klara finfint 😊.

Dagens fråga, vilken dag är det minst trafik nu i dagarna? Sträckan skaraborg -skåne, känner att jag redan borde ha kört + att jag ska ha med gallerkärran, så jag får snigla bland dom andra sniglarna på vägen.

Matar mig själv med lite svenskt godis för att få energi att ta tag i det sista av arbetsdagen. Suck, undrar om jag någonsin kommer att förstå vad det är jag jobbar med egentligen, och hur alla olika delar av den nya världen jag klev in i i slutet av januari hör ihop? Har aldrig i hela mitt liv kört så mycket "fake it 'til you make it" som under de här senaste månaderna 😂 Men men, fick ett mail från VD:n i eftermiddags med en massa trevliga uppdateringar (bl.a. löneökning à 6% för alla från och med juli, ökning av den redan rejäla pensionsfördelen, och automatiskt ledigt på sin födelsedag), så jag har ju hamnat på ett himla bra ställe i alla fall! Och varje dag blir jag väl lite klokare på hur det hela fungerar, antar jag...

Nä, nu ska jag jobba nån timme till och sedan förbereda mig för en heldag på The Royal Highland Show i tjänstens tecken 😀

Vid 34 år så kanske jag faktiskt börjar bli vuxen! :eek:
Gick nämligen och tog TBE vaccin utan någon förberedelse (som salva mot smärta) 😭 trots nålrädsla! 🥳:up:

Kanske jag t.o.m törs ta hål i öronen! 😱
När jag fyllde på TBE-vaccinet var det folktomt och vi skojade litegrann, när hon stuckit och var klar sa hon "sådär, nu kan du svimma" och sen ett asgarv från dom andra.:rofl: Man har inte roligare än man gör sig.:D

Jag har inte, och kommer inte att förbereda ett skit inför midsommar och inte heller lämna gården, dansa runt stången och åbäka sig får dom som vill göra bara dom inte blandar in mig i det spektaklet. Det enda jag ska göra är att baka rabarberpaj och festa på i helgen, resten får vara.

Äsch, insåg just att jag glömt att köpa en vässare till min kajalpenna. Bugger. Får se om jag orkar åka imorgon och köpa en.

Idag är vår stora Rideout för Beltanefestivalen och jag brukar alltid gå ned till vår storgata för att se när hästarna ger sig av. I år ides jag inte och jag ångrar mig nu, för jag hamnade efter hela paraden när jag cyklade ned till affären och det är SÅ stor uppslutning i år! Över 150 hästar. <3

Dagen till ära igår åkte det på finnaglar ikväll och god middag; varmrökt lax med färskpotatis, primörer och sandefjordsås med stenbitsrom, riktigt gott 👌och honkatten fick slicka ur den lilla skålen och hon tyckte också det var såååå gott 😅🥰. Soffhäng till en gammal buskis-fars innan sovdags 😊.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund