Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter en jättetrevlig kväll med bra diskussioner och mysiga (nya) vänner. Så härligt att sitta i sommarkvällen. Sedan gick de vidare till fotbollsmatchen och jag avvek hem. Nu äta middag. Katt extremt sur över sen middag.

Ska snart ner till tvättstugan och hoppas ingen varit till förråden och då tryckt till tvättstugedörren. Den går i lås kl 22 och min tvätt var inte torr så jag låter den gå 30 minuter till från 21:50.
Hämtat tvätten och gjort klart det sista. Lite surt att städa när andra lämnar en svinstia efter sig. Ska bli skönt att kunna tvätta som jag vill i fortsättningen.

Varit in i portabla AC-ns styrsystem och härjat, varför ska det inte gå att bara skotta in kall kvällsluft utan att köra kompressorn resonerade jag så nu har en av inställningsknapparna fått en annan funktion, automatläget har jag inte, och kommer aldrig, att använda så den touchknappen stänger kompressorn men låter fläkten gå.:up:

Precis, minns saabarna man växte upp med, den typiska doften av het sommarbil (jag är född -87 för övrigt, så ett tag sen ändå). Aj aj värmer redigt jo
Ja den speciella lukten av underredsmassa, impregnerad dämpmatta, galon och varm motor och lite bensin den lukten glömmer man aldrig och hade bilen stått i solen ett tag och man öppnade dörren kunde bensindoften slå emot den som öppnade med full kraft, täta kupèer fanns inte.

Jag har precis tvättat färdigt uniformen jag behöver imorgon men jag VÄGRAR knäppa på handdukstorken för att torka den. Antar att det finns värre straff än att eventuellt dra på sig en fuktig t-shirt och brallor i värmeböljan, och i värsta fall så får en väl inse att om huvudet är dumt fårkroppen lida som vanligt. 🤷‍♂️ 😅

Jag har precis tvättat färdigt uniformen jag behöver imorgon men jag VÄGRAR knäppa på handdukstorken för att torka den. Antar att det finns värre straff än att eventuellt dra på sig en fuktig t-shirt och brallor i värmeböljan, och i värsta fall så får en väl inse att om huvudet är dumt fårkroppen lida som vanligt. 🤷‍♂️ 😅
Det räcker för mig att ha fuktiga kläder under dagen. Jag behöver inte ta på mig fuktiga kläder...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund