Vad gör vi? Del CCXXXII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är jag oändligt tacksam för två saker:

1. Farthållare - när man kuskar 40mil med släp så är farthållare på 80km/h sååå skönt.

2. AC 🙌🏻 Att kunna åka i behaglig kyla är underbart!

Ännu ett lass är kört till huset, urlastat och inburet. Sonen ville absolut inte stanna någon längre stund, så vi kastade ur och åkte typ direkt igen.
Stannade på butiken och köpte glass och kuskade hemåt.
Typ halvvägs hem hördes plötsligen ett skrapande ljud och jag fick panikstanna. Ut och inspektera ekipaget. Hittade till slut en hängande fittifjonggrej under bilen och lyckades lista ut att det var nån random gummifästesgrej?
Körde en bit till och hittade en parkeringsficka där jag kunde stanna och lösa problemet. Fäste den tillfälligt under bilen och vi kunde åka hemåt utan problem.
Jag måste ha sett galen ut när jag låg där platt på mage på asfalten bredvid bilen för att nå in under, för en förbipasserande bil stannade precis när jag ställde mig upp igen. Jag hann inte tacka för omtanken dock för han gasade vidare när jag kom på fötter. 😅

Körde inom Rusta på vägen hem och passade på att shoppa golv nu när de har 20%, sparade ändå ett par tusen på det. 😁 Nu har jag golv till sovrummen + gästrummet och kan börja lägga det nästa gång vi åker upp.
Ja, AC i bilen är rätt trevligt :) . Den funkade ju aldrig i förra bilen, och maken glömmer fortfarande att nuvarande bil (sedan november) har AC. Sist vi körde fick jag säga åt honom att han faktiskt inte behöver ha rutan nere... :D

Jag har legat under hästsläpet idag. Fick syn på bromsvajern som jag tyckte hängde ovanligt lågt. När jag kikade under såg jag att den sitter upphängd i en balk med buntband på andra sidan så jag fick åla under transporten och fixa det som hade lossnat :) .

Planterat om krukväxter, klippt gräs och trimmat kanter. Ska eventuellt rensa gräs runt ett träd så jag kan grusa upp där i morgon.

Sopat och moppat balkonggolvet. Tyvärr verkar det vara jord kvar i fogarna, får se hur det ser ut när det torkat. Känner inte sådär mycket för att ligga på knä och skrubba fogar. Ska tvätta soffan så jag kan lägga ut dynorna och kuddarna. Sedan bara hitta lite grönt att ha i lådorna. Komer inte spendera mycket tid eller pengar på det.

På vad som kändes som världshistoriens varmaste dag hade vi planerat kanotpaddling :rofl:
Sagt och gjort!
Sen jag kom hem har jag packat upp, druckit ungefär en liter piña colada-saft, duschat och ätit en glass. Lär inte röra mig från soffan!

1000038925.webp

Men vad är det för fel på folk egentligen? Medvetet försöka köra på, hur kan man ens komma på tanken att försöka kvadda både ryttare och häst? Den idioten måste ha nåt allvarligt fel i skallen och bör inte ha nåt körkort längre.
Jodå när vi hade ena hästen konvalescent så gick jag på en smal väg med honom
Så kom den som var lärare på Jällaskolan då och världens hästexpert enligt hen själv
Körde 50 km i timmen förbi och jag fick trycka ut hästen i diket och mig själv för att han skulle blåsa förbi
På den vägen är 50 km fort

Bröllop på jobbet idag, och toppen på tårtan föll av! 😱😅 Tack och lov var det inte någon personal som bar den utan någon som var del av brölloppet. Kocken och vår arrangör fick rycka in för att laga och improviserade vackert med lite extra blomarrangemang. Tur den inte bars in med gästerna på plats utan innan sittningen. :D

Idag var jag hyfsat pigg på förmiddagen, iaf så pass att jag orkade göra något i ett par timmar. Men sedan blev jag helt slut igen och har vilat en massa.
Mår dock helt okej i övrigt, så den nya medicinen verkar fungera iaf med tanke på hur kasst jag mådde innan jag började med den.

Har värk i lederna?! Gissar jag tagit ut mig med allt flyttbestyr men har aldrig haft ledvärk tidigare. Nåja, i morgon om allt går som det ska så sover jag i min egen säng istället för på luftmadrassen och katterna behöver aldrig åka hit mer, till Wilmas lycka! Lyckats äta upp jordgubbarna men lagt mig nu en stund. Borde skurat vidare och torkat ur kylskåpet, men eftersom jag ändå kommer bli tvungen att åka upp hit igen så får det vara ikväll. Kanske i morgon när jag lastat släpet?

Ska slänga lite sopor senare och tar nog ett bad innan jag gör natt. 🤔

Blev en trevlig överraskning när vi var nere på stranden idag. Bilshow en bit ifrån och de har flyguppvisning också. Långt avstånd, men man ser en liten prick som skjuter ut flares. Den hörs ordentligt i alla fall.

Sopat och moppat balkonggolvet. Tyvärr verkar det vara jord kvar i fogarna, får se hur det ser ut när det torkat. Känner inte sådär mycket för att ligga på knä och skrubba fogar. Ska tvätta soffan så jag kan lägga ut dynorna och kuddarna. Sedan bara hitta lite grönt att ha i lådorna. Komer inte spendera mycket tid eller pengar på det.
Nä, att skrubba fogar på en balkong låter väldigt överkurs!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund