Det har verkligen inte varit min vecka den här första veckan efter semestern. Bara bekymmer det ena efter det andra.
Började ändå bra i måndags och jag skrev ett diktat (datorn gjorde vissa installationer och uppdateringar under tiden eftersom den varit avstängd i fyra veckor) och när jag skulle skriva nummer två fick jag felmeddelande på alla jag öppnade. Pratade med chef och med IT och vi testade olika saker, olika diktat för att se om bekymret var personbundet eller vad och IT kom fram till att det är samma bekymmer som många andra-jag får byta hörlurar pga journalsystemets uppdaterande.
Nåja, hörlurarna, som är nyare, funkar att koppla så kunde fortsätta jobba. IT noterade dock när de fjärrstyrde datorn att den är ovanligt seg.
Stressen pga det här med hörlurarna eftersom det inte alls bara är för diktat de används utan så mycket mer i min arbetsmiljö, för att minska intryck (hur många hörlurar kan man ha hörapparater, glasögon, solglasögon och keps under och de fortfarande fungerar tip top med brusreduceringen och ljudkvalitet?!), orsakade sedermera epanfall tisdag morgon så inget jobb då och jag sov bort rätt mycket av dagen.
Värmen och utmattningen och antagligen stress fortfarande gav mig migrän under natten till onsdag, så inget jobb och dagen tillbringades mycket i sängen.
I dag är det torsdag och jag skulle börja jobba och även ha telefonmöte med AF om hjälpmedel. Mötet gick bra och jag ska testa några grejer innan hon beställer nya hörlurar. Dock var datorn stendöd. Stendöd. Startade inte alls. Vare sig med sladd eller docka. Livlös. Den fungerade när jag stängde av den, fungerar inte nu. Samtal till chefen och jag har nu en ledig dag. Ska jobba på plats i morgon och då får vi lösa lite dator- och hörlurarbekymmer. Samtal med AF på måndag igen för uppdatering.
Jag orkar inte riktigt....
Skulle egentligen handla i tisdags redan när jag ändå jobbade på plats, och då jag inte gjorde det tänkte jag handla i går och nu blev det inte så. Nu får det bli i morgon. Hoppas min nässpray håller sig till dess.