Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vandrade iväg till tobaksaffären som lämnar ut DHL. Efter en del resonerande kollade personen mitt leg och hittade inte mig någonstans i systemet. Suckade. Såg också att jag kunde hämta ut ett paket på ICA som jag trodde var mitt nya skärmskydd. Visade sig vara DHL som gick via postnord i Sverige - aldrig varit med om det förut. Hursom nu är avläsaren i mina små svettiga händer och jag ska ladda och sätta på en ny sensor. Så slutet gott, allting gott.

Satt på balkongen och drack kaffe men blev tvungen att gå in och stänga dörren. Röktantens date (eller vad det nu kallas när de är 70+) tände en av sina stinkpinnar. Gissningsvis cigariller eller något liknande :yuck:

Fick upp ett semesterboende på facebook och läste inlägget av nyfikenhet. "Toalett med dusch och kroppsspegel". Vill man verkligen ha det? Jag trivs rätt bra i min något runda kropp numera men inte känner jag behov av att se den varje gång jag kliver ur duschen... 🤪 :D (tycker att det var en rätt intressant sak att ta med i en lista av fördelar med ett semesterboende).
Kanske om det finns mycket fästingar i området annars nej.

Min mobil blir bara sämre och sämre. Idag ska jag verkligen försöka sätta på skärmskyddet och klona med min gamla. Har enligt instruktionerna också sprejat lite vatten för att binda dammet.

Uppe med tuppen för att möta hovis i stallet vid 9 och sambon blev hämtad för att åka iväg och såga så han for åt sitt håll samtidigt 😊. Var 6,5 vecka sen pållan skoddes så var ganska dags igen och finfina hovar som alltid 😊. Sen passade jag på att köra en liten men härlig sväng I alla gångarter och var klar med stallet till lunchtid 😊. Förutom en sväng bort till samhället ett stycke bort och handlade lite och tankade bilen och lite andra sysslor här hemma passar jag på att koppla av I hängmattan i solen 😍 i väntan på att sambon ska komma hem 😊.

Trots att solen sken så frös jag på väg till och hem från affären. Det blåser lite och jag hade bara en kortärmad tröja och bomullsbyxor. Älsklingskatten kom och sa hallå och nosade lite innan hon gick tillbaka till kattsängen i vardagsrumsfönstret där solen strålar och la sig att sova.

Jag älskar att Sverige har fyra årstider men sörjer lite att säsongen för ffa bär och frukt är så kort, bara några månader sedan är det vattniga tomater och smaklösa grönsaker som drivits upp i ett växthus någonstans.

Hm, plockmat lät trevligt... jag har inte bestämt vad jag ska äta ännu och är inte direkt sugen på något men plock är ju som sagt gott :up:
Plock här med!

Just ätit ost, prosciutto, oliver och dadlar och kommer snart följa upp med härgjord hallonglass. 😋

Det blev så när jag kom ut i köket o såg ett oväntat diskkaos. Av någon anledning blev det odiskat två dagar i rad. Säkert kombinationen av vikarier och att jag missade arbetsleda det jag inte såg. 😶‍🌫️ Nu har jag i alla fall ringt hemtjänsten o förvarnat att de behöver mer tid än vanligt nästa besök. Meen att besticken är slut är en anledning så god som någon att äta fingermat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27