Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag står rättad, @Liten - jag fick gå tillbaka i orderspecifikationen och kika och mina är mycket riktigt glas. Jag tog för givet att de var plast! :o

@MJLee Du kanske får be någon om hjälp? Jag har aldrig haft bubbelproblem med mina hårda skärmskydd, jag lägger bara dit dem så sitter de som de ska. :)

Ibland gör de det, ibland inte. Problemet var att jag behövde flytta på den eftersom den hamnade fel. Suck.

Jag har aldrig känt behov av det. Har heller aldrig - peppar, peppar - lyckats förstöra skärmen på någon mobil. Men jag brukar aldrig ha den i t.ex. fickor där den kan trilla ur. Oftast ligger min telefon någonstans, på en möbel eller i min väska.
Jag har bara haft en mobil med riktig skärm och den håller ju fortfarande, jag antar att jag sällan tappar den heller. Om jag tappade ofta hade jag köpt ett "riktigt" fodral sitället för skärmskydd.

Har du funderat på det @MJLee? Det finns ju jättebra helskydd som jag vet att flera av mina kollegor i stallet använde till exempel. :)

Tittat på Eldflugornas grav. Har inte vågat för den ska vara så hemsk och sorglig.
Trodde in i det sista att jag skulle klara mig. Det gjorde jag inte 😭

• Hjärta
Reactions: Sel
1000041867.webp

Dottern fångade en fet regnbåge igår, så vi gör pokébowls och sushi.

Middag på restaurang nere vid kanalen med älsklingen, mamma och hennes särbo 😊. Vi delade på en riktigt god förätt när vi väntade på dem och som vanligt var vilthamburgaren (på hjort) och den härligt krispiga pommesen god och så cider till, härligt att sitta ute i kvällssolen 😍.

Avslutade kvällen med fruktfat och nutella 😋😍, soffhäng och helgfina naglar 😊. Nu är det hög tid att krypa ner I renbäddad säng och förhoppningsvis sova gott innan dubbelpass på jobbet i mörra 😊.

Bifogade filer

• 20260704_170433.webp
    20260704_170433.webp
    301,2 KB · Visningar: 35
Jag har bara haft en mobil med riktig skärm och den håller ju fortfarande, jag antar att jag sällan tappar den heller. Om jag tappade ofta hade jag köpt ett "riktigt" fodral sitället för skärmskydd.

Har du funderat på det @MJLee? Det finns ju jättebra helskydd som jag vet att flera av mina kollegor i stallet använde till exempel. :)

Jag har både ett rejält plånboksfodral och ett skärmskydd. Vilket har varit räddningen många gånger.

Suck, nästan allt fungerar förutom det förbaskade bankid, naturligtvis! Ja och att föra över massa musik till den nya mobilen + foton. Vilket måste göras manuellt och tar en evighet. Dessutom verkar vissa musikfiler saknas. Får gå igenom det manuellt.

Suck, nästan allt fungerar förutom det förbaskade bankid, naturligtvis! Ja och att föra över massa musik till den nya mobilen + foton. Vilket måste göras manuellt och tar en evighet. Dessutom verkar vissa musikfiler saknas. Får gå igenom det manuellt.
BankID är ett sådan härke. Jag räknar med att spendera typ minst en av mina två lediga dagar med att aktivera mitt. :cautious: Jag har inte ens orkat prova sedan jag fick ut passet.

Jag har inte heller för vana att tappa bort eller tappa saker och min mobil har aldrig fått en flygresa ner i golvet, en granne däremot som är bäst och vet bäst och skällde på barnen för både det ena och det andra körde över sin spritt nya mobil han bara haft en dag med grävmaskinen, där hade inget skärmskydd i världen hjälpt och gissa vem som blivit påmind om detta när han behövt tas ner på jorden.:rofl:

Jag har inte heller för vana att tappa bort eller tappa saker och min mobil har aldrig fått en flygresa ner i golvet, en granne däremot som är bäst och vet bäst och skällde på barnen för både det ena och det andra körde över sin spritt nya mobil han bara haft en dag med grävmaskinen, där hade inget skärmskydd i världen hjälpt och gissa vem som blivit påmind om detta när han behövt tas ner på jorden.:rofl:
Det han behöver är en klassisk Nokia 3110. Den hade klarat sig. Eventuellt hade grävmaskinen havererat. :angel:

Det han behöver är en klassisk Nokia 3110. Den hade klarat sig. Eventuellt hade grävmaskinen havererat. :angel:
Inte den gången, berghällar och bandgående med långrigg för grävning under vattnet den väger dubbelt så mycket som en vanlig,.:D Han har backat över mer grejer, batteriladdare med bilen, en laser, en cykel, ja det är en hel del han ändrat form och funktion på och naturligtvis är det ju alla andras fel, att han var otrogen var hustruns fel eftersom hon inte ville ställa upp i tid och otid, behöver jag nämna att dom inte längre är gifta?

Kommer ihåg nån gammal Nokia (inte 3310 utan ett par år nyare. Pytteliten och knapparna var verkligen PYTTEsmå och stenhårda att trycka in = ett helsike att skriva sms även för mig med små händer.. Hade nån typ av gummi"skal" - gick inte att byta skal och hålla på.). Min mor fick den som jobbtelefon, och hade ett privat SIM i den också. Den tålde att tvättas i 60 grader i tvättmaskinen (harkel, vi kan ha testat..) utan nån jäkla rispåse efteråt. Jag fick låna den när jag åkte till ridskolan - hon tänkte typ att den borde överleva om jag tappade den i boxen och hästen trampade... :angel::up:

Ah, those days...nostalgi! :D

Goooood morgon världen! Jag har varit uppe sedan runt kl 4 och unnade mig att njuta av en proteinbar som jag längtat efter att testa och en latte i långsamt tempo. Nu har jag sparkat igång dagen: delat upp en bit brie (som blir över efter helgens plockmat) och lagt i frysen, diskat, städat toa och kattlådor, plockat i ordning inför tvättid.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund