Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag mitt epilepsiarmband på mig igen. Får testa vidare med virka mormorsrutor. Tösens doppresent ska hon ju helst få åtminstone innan hon blir 18 år kanske :D Skam den som ger sig! :D

Visa bifogad fil 187719

Min nya säng ger mig extra ont i nacke och axlar, fruktansvärt irriterande. Den är jätteskön att sova i men betydligt hårdare än vad jag är van vid, dock gav gamla sängen också mig ont så jag tror denna är mer rätt, kroppen ska bara vänja sig...
Kanske hårdheten är bättre för rygg etc men en mjukare bäddmadrass ovanpå? Typ memoryfoam..

Nu har jag mitt epilepsiarmband på mig igen. Får testa vidare med virka mormorsrutor. Tösens doppresent ska hon ju helst få åtminstone innan hon blir 18 år kanske :D Skam den som ger sig! :D

Visa bifogad fil 187719

Min nya säng ger mig extra ont i nacke och axlar, fruktansvärt irriterande. Den är jätteskön att sova i men betydligt hårdare än vad jag är van vid, dock gav gamla sängen också mig ont så jag tror denna är mer rätt, kroppen ska bara vänja sig...
Min hjärna orkar bättre att virka med tjockare garner och större nål, men jag fattar att det kanske inte är något bra alternativ på något till ett pyre. Tex garnet lovikka från viking (inte vilket lovikka som helst) är 100% merinoull och jättemjukt, helt osticksigt. Inget bra sommargarn men om du ändå tänker att det kommer ta lite tid kanske?

Tog in hästarna iom hällregn och blixtar/åska. De såg rätt trötta ut också.
När man egentligen är skittrött men ändå vill vara med.. 😂❤️
IMG_6668.webp

Min hjärna orkar bättre att virka med tjockare garner och större nål, men jag fattar att det kanske inte är något bra alternativ på något till ett pyre. Tex garnet lovikka från viking (inte vilket lovikka som helst) är 100% merinoull och jättemjukt, helt osticksigt. Inget bra sommargarn men om du ändå tänker att det kommer ta lite tid kanske?
Det där är tyvärr helt grekiska för mig, jag har precis köpt garn, bok om hur man virkar och virknålar och bestämt mig för att lära mig virka :D Jag kan inte ens se om jag gjort rätt för jag ser för dåligt :D Men vad tusan, till mitt armband funkade det. :) Så det första (andra då egentligen) jag ska virka är ju då den här filten :D

Visa bifogad fil 187719

När jag byter säng tror jag det tog en månad innan kroppen tyckte den var okej. Men nu tio år senare tycker kroppen om den fortfarande;)

När jag byter säng tror jag det tog en månad innan kroppen tyckte den var okej. Men nu tio år senare tycker kroppen om den fortfarande;)
Håller tummarna för att min kropp också ger med sig :D Massage hade verkligen inte suttit fel nu när jag har så gräsligt ont! Kör med piggboll på de onda ställena och andra ställen på ryggen en stund flera gånger om dagen, men i dag verkar det ha liten effekt igen.

Det jag virkar och det hon på Youtubevideon virkar ser inte samma ut trots att det ska göra det och inte har vi lika mycket tråd på virknålen när vi gör stolpar... Hon måste göra fel ;) Har nog dragit upp ena varvet 4 gånger redan, tur det inte är något varv att tala om! Vad i all sin dar gör hon för att få en tråd?

Ja får kolla upp det! Ger det lite tid till, men sedan får jag undersöka memoryfoam eller så. eftersom det är nacke och axlar funderar jag på om mina kuddar från dinosauriernas tid behöver förnyas.
Låter klokt! Kuddar är himla viktigt för nackar/axel.
Jag har haft Tempur en massa år. Men har nu haft IKEAs dito flera år. Tycker den är riktigt bra. Tips för lite mer ekonomiskt val.

Jag måste ta mig i väg till clas ohlsson och köpa lampa så jag ser vad jag gör. Får bli nästa veckas projekt faktiskt, är lite mörkt här i den här delen av rummet.

Min virkning ser inte helt ut som det ska men det ser ändå likt ut på något vis. Tror jag börjar fatta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27