Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad står det angående torktid? Jag limmade en kattlucka på en dörr för några år sedan. Det fanns inte tillräckligt med material att skruva i pga att det är en modern innerdörr. Det tog MÅNGA timmar innan det var torrt. Minns att jag fick "stötta upp" så kattluckan höll sig på plats medan det torkade. Men det har hållit väldigt, väldigt bra. Exakt vilket lim jag använde vet jag inte, men det var också två tuber som blandades.

Det står 5 minuter. Men nu limmade jag det igen och så får det stå i 24 timmar eller mer. Det konstiga är att tuberna är liksom smetiga från förra gången jag använde dem, vilket var för några månader sedan. Det är därför jag ser på det med misstanke.

Det är den här jag köpte

https://www.clasohlson.com/se/Power-Epoxy-Loctite/p/34-8916

Den fungerade inte heller med att limma ihop min gamla byrå. Så jag misstänker att det är något fel.

Det står 5 minuter. Men nu limmade jag det igen och så får det stå i 24 timmar eller mer. Det konstiga är att tuberna är liksom smetiga från förra gången jag använde dem, vilket var för några månader sedan. Det är därför jag ser på det med misstanke.

Det är den här jag köpte

https://www.clasohlson.com/se/Power-Epoxy-Loctite/p/34-8916

Den fungerade inte heller med att limma ihop min gamla byrå. Så jag misstänker att det är något fel.
Ja, det låter ju lite märkligt.

Vi är visst många med huvudvärk idag. Jag vaknade med gräslig skallebank men jag tror det kom av att jag sovit för mycket. Plågsamt var det att vänta på affären skulle öppna så att jag kunde gå och köpa tabletter, för givetvis hittade jag bara en tom karta i väskan! :arghh:
Men nu är det bättre, jag har till och med ätit en rejäl macka, plockat ihop lite och kört ett par tvättmaskiner. Snart är jag kanske människa nog för att sätta mig och krångla med BankID. :banghead::D

Det ekar tomt även på min jobbfront så jag slösurfar en stund i väntan på nästa möte. Känner mig helt dränerad på energi för andra dagen i rad vilket är synnerligen irriterande. Tror jag ska ta lite sista minuten-ledigt och ta en långhelg på Islay med den lilla husbilen - vi var på Arran med den i helgen som gick men det var så hopplöst dåligt väder (alltså även med skotska mått mätt, det säger ändå en hel del...) att vi är sugna på lite revansch ;) Väderprognosen säger 22 grader och strålande sol på Islay i helgen samt nästa vecka, så det känns lovande!
Åh, Islay som är så fint. Jag har tillbringat en vecka där för en del år sen. Fantastiska vandringsvägar.

Jag skulle behöva åka i väg. Till affär och apotek men orkar jag? Skulle behöva gå till återvinningen men även panta lite. Kanske tar jag pant och återvinning (samma ställe ju) så får jag lite av varje gjort. Och det är ju bara nässpray jag ska ha så det borde affären ha, så slipper jag ta buss och kan då ta pant och återvinning.

Får bli så.

Sprungit, gått hundpromenad i delvis spöregn och ätit en Picadelisallad.
Nu ska jag sitta under filten och se på serier hela dagen.

Tippen avklarad
Tack och lov
Sen ska en del till vanliga återvinningen
Jag besökte våran igår och fick ett "Heeej" och ett solskensleende som gick i moln när jag klev ur och det fortsatte med "och vad kommer du med för skit idag då, tror du det bara är att slänga allt i containern" :rage: så jag svarade "ska väl du skita i" 👆:meh: och sen garvade vi som vanligt.:laugh: Vi busar bara när det inte finns folk i närheten som hör oss, ja utom chefen då men han har gett upp.:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund