Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ett ställe som har second hand, cafe och ett galleri som jag förstått det. Så är en riktig arbetsplats, men det är ändå en mjukstart in i arbetslivet.
Är väl mycket för att ta reda på vad min arbetsförmåga ligger på numera och sånt.

Låter som det kan vara kul! Läste att personen inte var på plats när ni kom dit, trist!

Jag ska med arbetsträna, varit aktuellt ett tag men med flytt i början på året så tog det tid innan det hände något. Haft gruppmöten med AF och letat plats själv, men avvaktat lite då jag sökt till uni. Nu har beskeden ju kommit och jag är antagen och ska plugga, kommer jag in som reserv blir det kandidatprogram annars fristående kurs jag är antagen till. Väldigt rädd att jag tagit mig vatten över huvudet och inte kommer fixa det. Särskilt inte nu som psykologkontakt är upprättad med och vi börjat nysta i allt.

Hoppas verkligen du ska hitta en bra plats där su trivs! :)

Låter som det kan vara kul! Läste att personen inte var på plats när ni kom dit, trist!

Jag ska med arbetsträna, varit aktuellt ett tag men med flytt i början på året så tog det tid innan det hände något. Haft gruppmöten med AF och letat plats själv, men avvaktat lite då jag sökt till uni. Nu har beskeden ju kommit och jag är antagen och ska plugga, kommer jag in som reserv blir det kandidatprogram annars fristående kurs jag är antagen till. Väldigt rädd att jag tagit mig vatten över huvudet och inte kommer fixa det. Särskilt inte nu som psykologkontakt är upprättad med och vi börjat nysta i allt.

Hoppas verkligen du ska hitta en bra plats där su trivs! :)
Tack!

Jag har provat plugga heltid två gånger direkt från sjukskrivning, och jobbat 75% osv. Det har gått hyfsat upp till ett år innan jag kraschat och blivit sjukskriven igen. Så nu satsar vi på att ta det riktigt lugnt i början och känna av var min arbetsförmåga ligger på egentligen.

30 rejäla grader ute. Gick ut för hundkiss. Gick in igen.
Sommarvärme är ett fängelse. Kan inte lämna hust annat än morgon och kväll.
Mycket TV-serier blir det. Och byta av kläder.

Själv så nästan fryser jag men är iaf mycket sval i mitt datorrum i skuggan. Att gå på en liten promenad för att värma upp känns som en bra idé.

Nåde om man gnäller över kyla på vintern.
Men på sommaren ska det gnällas och varnas måste det också.
Konstigt det där.
Jag njuter i alla fall av varenda grad och det gjorde jag på somrarna förr också!
Självklart får man älska sommaren. Den är fin på många vis (även om jag föredrar 20-25 grader istället för närmare 30) :) .

Fast det måste väl vara okej att "gnälla" över skogsbränder, torka och stackars bönder som ser sina skördar bränna bort? Eller oroa sig över vattenbrist?

Självklart får man älska sommaren. Den är fin på många vis (även om jag föredrar 20-25 grader istället för närmare 30) :) .

Fast det måste väl vara okej att "gnälla" över skogsbränder, torka och stackars bönder som ser sina skördar bränna bort? Eller oroa sig över vattenbrist?
Ja precis som att jag och flera med mig måste få gnälla när det är kallt. Men då får man höra att det minsann är normalt, att Sverige har fyra årstider och att jag kanske borde fundera på att flytta.
Och nu är det extremt mkt gnäll på värmen. Av många som inte anser att jag ska gnälla på vintern.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund