Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helt oslagbart, jag slår på när det är drygt 10 minuter kvar och laget jag hejar på leder men så gör motståndarlaget mål! 🤯

Jag känner mig som kanske @tanten (om jag minns rätt?) som inte kan slå på någon match när man hejar på ett lag :mad::cautious:
Verkligen inte jag!
Jag hejar inte på nån och är totalt befriad från sportintresse. :D
Har dessutom ingen TV så jag kan inte "slå på" något. Väljer det jag vill se.

Fortsätter kolla efter katter som behöver nytt hem. Första fantastiska katten som var på ett katthemsliknande ställe verkar det inte bli något med. Personen jag hade kontakt med gick på semester och "ersättaren" var inte alls lika positiv och lätt att kommunicera med, tyvärr.

Så, jag började titta på annonser och har hittat 2-3 katter inte allt för långt bort som ser passande ut. Lagom gamla, ser hälsosamma ut, mer eller mindre hundvana... Får se vad det kan leda till. Ska jag ha katt så bryr jag mig varken om kön, färg, päls eller ålder (så länge det inte är en kattunge eller extremt gammal katt), så ur den aspekten verkar det finnas många att "välja" på. Det förvånar mig lite hur otroligt många annonser det finns om katter som behöver nytt hem!

Håller på att dekonstruktera min säng så jag kan sätta på högre ben. Drar och sliter och kämpar i värmen. Blir galen på den. Megara tycker det urkul och ligger och rullar sig på madrassen och är allmänt i vägen.

Har kommit så långt att sängen ligger på rygg. Enda problemet är att jag nu ser att jag behöver en sån där sexkantig dragskruv. Måste leta igenom verkstadslådan för att se om jag har en. Det måste jag väl ändå ha!

Jag får spunk. Skruvarna till benen är av modell sextantskruv men inget 'hål' så man jag vet inte vad man ska använda. Just nu försöker jag med en skruvmejsel och det går sådär. Vad för verktyg ska man använda? Benen är mer än tio år gamla och Ikea vill veta modelnummer vilket jag inte har någon aning om, likadant verktyget

Vaaaatmt ute!
Passade då på och hämta ut min långa vinterparkas jag köpte på sommarrea. Kan säga att det var svettigt att prova det ordentligt. 😅
Men den satt riktigt bra och var till och med bättre än jag förväntade mig. Så jag är riktigt nöjd och känner mig redo för en vinter här uppe nu.

Det har verkligen inte varit min vecka den här första veckan efter semestern. Bara bekymmer det ena efter det andra.
Började ändå bra i måndags och jag skrev ett diktat (datorn gjorde vissa installationer och uppdateringar under tiden eftersom den varit avstängd i fyra veckor) och när jag skulle skriva nummer två fick jag felmeddelande på alla jag öppnade. Pratade med chef och med IT och vi testade olika saker, olika diktat för att se om bekymret var personbundet eller vad och IT kom fram till att det är samma bekymmer som många andra-jag får byta hörlurar pga journalsystemets uppdaterande.

Nåja, hörlurarna, som är nyare, funkar att koppla så kunde fortsätta jobba. IT noterade dock när de fjärrstyrde datorn att den är ovanligt seg.

Stressen pga det här med hörlurarna eftersom det inte alls bara är för diktat de används utan så mycket mer i min arbetsmiljö, för att minska intryck (hur många hörlurar kan man ha hörapparater, glasögon, solglasögon och keps under och de fortfarande fungerar tip top med brusreduceringen och ljudkvalitet?!), orsakade sedermera epanfall tisdag morgon så inget jobb då och jag sov bort rätt mycket av dagen.

Värmen och utmattningen och antagligen stress fortfarande gav mig migrän under natten till onsdag, så inget jobb och dagen tillbringades mycket i sängen.

I dag är det torsdag och jag skulle börja jobba och även ha telefonmöte med AF om hjälpmedel. Mötet gick bra och jag ska testa några grejer innan hon beställer nya hörlurar. Dock var datorn stendöd. Stendöd. Startade inte alls. Vare sig med sladd eller docka. Livlös. Den fungerade när jag stängde av den, fungerar inte nu. Samtal till chefen och jag har nu en ledig dag. Ska jobba på plats i morgon och då får vi lösa lite dator- och hörlurarbekymmer. Samtal med AF på måndag igen för uppdatering.

Jag orkar inte riktigt....

Skulle egentligen handla i tisdags redan när jag ändå jobbade på plats, och då jag inte gjorde det tänkte jag handla i går och nu blev det inte så. Nu får det bli i morgon. Hoppas min nässpray håller sig till dess. ;)

Pratade med Ikea och det var något slags specialverktyg som jag naturligtvis inte har kvar efter 15 år och ett stort antal flyttar. Så det är bara att trava iväg till IKEA och handla nya för 400 spänn. Kul. Kan inte ens skjuta min tvättid framåt eftersom jag behöver tvätta överdragen innan jag kan sätta ihop den igen. Så isof får jag sova på soffan i natt.

Om de har ändrat storleken på skruvhålen kommer jag att bryta ihop. Och sedan får jag försöka med en skruvmejsel igen. De går att lossa dem men att få in dem igen är helt hopplöst

Jag får spunk. Skruvarna till benen är av modell sextantskruv men inget 'hål' så man jag vet inte vad man ska använda. Just nu försöker jag med en skruvmejsel och det går sådär. Vad för verktyg ska man använda? Benen är mer än tio år gamla och Ikea vill veta modelnummer vilket jag inte har någon aning om, likadant verktyget

Men är det vanliga sexkantshål?

63217.jpg

Då är det är ju bara att köpa en insexnyckelsats, finns billiga på Classe, Jula och Biltema.

Vad jag vet har IKEA inte använt torx men det finns ju billiga torx-satser att köpa också.

Edit: Eller är det modell bult?

5117%209020211.jpg

Det finns billiga hylsnyckelsatser för dem också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund