Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men är det vanliga sexkantshål?

63217.jpg

Då är det är ju bara att köpa en insexnyckelsats, finns billiga på Classe, Jula och Biltema.

Vad jag vet har IKEA inte använt torx men det finns ju billiga torx-satser att köpa också.

Edit: Eller är det modell bult?

5117%209020211.jpg

Det finns billiga hylsnyckelsatser för dem också.
Bultnyckel!!!

Första semesterdagen :) Hjälpt pappa att montera den nya (jätte jättetunga) dörren han byggt till deras trädgård. Tur vi inte försökte det en kväll efter jobbet som först var tänkt, för det tog sin lilla tid. Men bra blev det 👍

Sen åkte jag och doppade mig i havet och bjöds på spontanfika hos en vän som bor där i närheten vars parkering jag lånade 😃

Lagat god middag och ska nog slappa resten av dagen.

31 grader så jag tog med mig mamma till Mio och vandrade runt där i behaglig svalka.
Sen åkte jag till Ica och handlade Billys och Gorby piroger för det är vad jag klarar av att tillaga och äta när det är för varmt. Fyllde på glasslagret också.
Nu sitter jag framför en fläkt och bara är.

31 grader så jag tog med mig mamma till Mio och vandrade runt där i behaglig svalka.
Sen åkte jag till Ica och handlade Billys och Gorby piroger för det är vad jag klarar av att tillaga och äta när det är för varmt. Fyllde på glasslagret också.
Nu sitter jag framför en fläkt och bara är.

Jag gjorde världens fynd på Mio i förrgår. Jag hittade konsoler i ek där mycket billigare än de jag redan hade köpt (jag gav 99kr/st vilket jag tyckte var bra, på Mio var det 99kr/par...). När jag kommer dit visar det sig att de är på rea, dvs 69kr/paret! O_o

Jag köpte fler än vad jag behöver just nu, till hemmabyggbutiken :angel:

Vaaaatmt ute!
Passade då på och hämta ut min långa vinterparkas jag köpte på sommarrea. Kan säga att det var svettigt att prova det ordentligt. 😅
Men den satt riktigt bra och var till och med bättre än jag förväntade mig. Så jag är riktigt nöjd och känner mig redo för en vinter här uppe nu.

Kalas :)

Du efterlyste ju värme för att kunna bada?!? Hopp i plurret med dig 😁

Det heter insexnyckel
Bor man på landet behöver man även ha en insekts-nyckel, finns på samma ställe där man köper rak-vatten till vattenpasset.:angel:

Jag letade efter ett nytt gurkrecept på nån spännande inläggning och konstaterade att ättikslag av modellen 1-2-3 är det inte många som har koll på och nej det är INTE 1 liter vatten, 2 deciliter ättiksprit och 3 deciliter socker och alla blandningar däremellan. Förvirringen bland alla som lägger upp div. recept och ska försöka inbilla folk att dom har stenkoll är total.:rofl:

Det trista med detta är ju att risken för botulism inte är försumbar utan en realitet.☣️☠️

skiftnyckel är nog vanligast.
Eller om du vara lite fancy - ringnyckel.

Jag har en skiftnyckel men det är helvete har köpt nya ben plus något något annat hörn. Men ska försöka med skiftnyckeln och lämna tillbaka oöppnat. Men jag får ibland panik och då tänker jag inte. Jag ju fick uoo muttrar men får inte in de nya.

Sambo köpte en luftkylare till mig igår. Underbart nu när vi har 31 grader! Hästarna får vara inne ett tag och hundflickorna har svalkat sig i sin lilla pool innan vi kraschade i sovrummet med kylaren. Jag ligger och kollar på nya Lilla huset på prärien. Rätt gullig serie!
IMG_6973.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn