Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Planerar nya lägenheten. Börjar känna mig rätt så nöjd faktiskt. Har hittat alla möbler jag vill ha utom en snygg byrå - för det är tydligen svindyrt...

1784304697001.webp

Nu ska jag skära renoveringstapet och prova måla. Halva rummet är tapetserat, så jag tänker måla det som är gjort. Då kan jag få dit bokhyllorna sen och på så vis frigöra massor av golvyta när böckerna packas upp - vilket kommer underlätta för att göra klart resten av rummet. (Nackdelen med att renovera efter att man flyttat in grejerna 😅)
Alltså vilket jävla skämt! 😫 Renoveringstapet är fan der absolut sämsta skit jag någonsin hållit på med. Först fäster den inte. Sen när jag slitit satan med att riva ner strukturtapeten (som den var tänkt att täcka) så fäster den - typ.
Men måla på den?! Herregud! 😫
Suger färg helt galet och resultatet blir flammigt. 100% rekommenderas INTE!
Lär gå åt minst 3x så mycket färg här som det gjorde i sonens rum med vanlig tapet som underlag. Pengar som jag verkligen inte har lust att lägga egentligen… med både renoveringstapeten och den färgmängden blir det väldigt mycket pengar liksom..

Att sen färgen inte alls blir som jag tänkt mig är ytterligare ett rejält bottennapp. Mycket mörkare än i butik och man ser nästan inte ens att den är grön.

Blir så less… 😫

Alltså vilket jävla skämt! 😫 Renoveringstapet är fan der absolut sämsta skit jag någonsin hållit på med. Först fäster den inte. Sen när jag slitit satan med att riva ner strukturtapeten (som den var tänkt att täcka) så fäster den - typ.
Lär gå åt minst 3x så mycket färg här som det gjorde i sonens rum med vanlig tapet som underlag. Pengar som jag verkligen inte har lust att lägga egentligen… med både renoveringstapeten och den färgmängden blir det väldigt mycket pengar liksom..

Att sen färgen inte alls blir som jag tänkt mig är ytterligare ett rejält bottennapp. Mycket mörkare än i butik och man ser nästan inte ens att den är grön.

Blir så less… 😫
Jag har testat en gång på en väldigt liten vägg som tur var. Hatade skiten!

Blir så less… 😫
Köp någon billig vit att grunda med, sen målar du den andra färgen.

Suck, benen är lite sneda och det knarrar lite. Men ja, jag tror inte de kollapsar. Knackade ut dem med en hammar. I värsta fall får jag väl ändå byta till nya benen.

Är lite små-irriterad, och vänder mig väl lite mot strömmen här där alla prisar 15 grader och regn men.. Ska på ett 50 års-firande i morgon som ska inledas med bubbel i en trädgård, men allt det måste ställas in pga det jäkla regnet! Svinkallt med 15 grader också, tycker så synd om den som ska fira. Men som tur är har det hyrts en lokal också, så hela tillställningen blir inte inställd!

IT fick igång min dator och även mina hörlurar fick han att fungera ihop med datorn så den biten löste sig tacksamt nog. Äntligen! har jobbat som en gnu, en läkare ska ha semester och ville ha alla diktat skrivna innan.....

I väg till affären och de hade inte sparris, men visst, svamp,rädisor och knäckebröd hade de. När jag packar ner i väskan upptäcker jag att mina privata hörlurar har knäckts i väskan. Hur klarar man sig utan hörlurar! Hur klarar man sig utan hörlurar med brusreducering osv. Det är ju en omöjlighet.

Det är fan inte min vecka det här!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn