Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brr, enligt termometern är det 26.6 grader inne och jag fryser. Ute är det 20 grader. Måste traska iväg till ica och hämta mitt clas ohlson paket. Tänker ta med mig en pirra för säkerhets skull.
Hahahaha det där ordet :D

Jag kanske ska gå och städa och göra nytta istället :D

Åkte till ett naturreservat för en runda med hundarna. Duggade lite skönt större delen av promenaden, men sista 500m öppnade himlen sig. Blöt in på skinnet 😂
Tur jag hade svart kläder så det inte syntes så illa då jag behövde åka vidare till ica och handla efter 🙈

Funderar på om jag ska gå ut å gå. Vi har orange varning för åskoväder. Himlen är blå tryckande varmt. Tror jag tar en sväng med paraply och inser att jag kan bli blöt. Bor i stan så kan hitta skydd om det blir riktigt eländigt

Hemma och det duggade liiiite. Men nu kan regnet komma. Paketet var inte tungt men mycket långt och lite brett. La det på pirran på långsidan och då gick det, förutom att jag fick fick gå på sidan vid dörren/porten. Men den gick faktiskt att ta sig upp den på kortsidan. Det trodde jag aldrig skulle gå.

En kompis frågade om jag ville med och äta lunch på ett mysigt ställe en bit härifrån.
Det var jättetrevlig och supergod pizza!
IMG_1159.webp

Jag har bara..... andats.Skulle ha gjort en massa men dagen är inte slut. Har babblat med virkkillen som blev blöt när han var och handlade mer garn, men tja, han klippte ju gräset såatte...:D Men tacksam för regnet och åskan, mysigt och en lättnad i luften! Vi bor i samma stad så jag rekommenderade honom att klippa gräset så hotet om regn inte bara stannade vid hot :D

Ska börja fundera på någon mat ändå. Hoppas på lite mer uppehåll så vargarna kan komma ut på en prommis, tänker att köttet till middagen kan ju tina medan vi är ute.

Fy fan. Hann in i färdtjänsten. Ovädret brakar löst mitt inne i stan. Jag blir fan skraj, gubben blev arg på damen då han vill vända hem. Tack och lov gjorde vi det. Chaffisen sa att idag är det faktiskt farligt att åka i onödan....(skulle åkt mitt i orange varning i skyfallet till Motala....)

Jag kanske ska förklara, för många är det ju bara ett par hörlurar. Men för mig har jag ju dem för att skärma av intryck så att jag orkar med att fokusera resten av dagen. Med hörlurarna på när jag rör mig i trafiken kan jag koncentrera mig på vad jag ser, utan går hjärnan på högvarv och tar in allt- vad jag ser , vad jag hör, dofter, rubbet och hjärnan orkar inte sortera sådant hos mig pga min funktionsnedsättning. Det som friska människor gör helt normalt i sin hjärna kräver att min hjärna fokuserar 100 % på att sortera varje ljud, doft, syn osv, den går på högvarv. Det i sin tur orsakar mer migrän och epanfall samt huvudvärk. Och förstås att jag inte riktigt fungerar- tappar ord, blir glömsk, kognitivt försämrad helt enkelt. Känner mig som en idiot.

Och bara en sådan sak att de pausar musik/ljud/film när jag tar av dem och stänger av sig efter en stund! Fenomenalt eftersom jag glömmer... Jag kommer inte ens ihåg att stänga av min spis, hade den inte stängt av sig själv hade jag eldat ner hemmet för många år sedan!

Kanske lättare att förstå att oron och stressen av att de inte längre skulle fungera orsakade epanfall och migränanfall.
Om det är till någon tröst bytte jag från precis de där Sony-hörlurarna till just Bose Quiet Comfort förra året och de har precis samma funktioner (alltså det här med att de slutar spela upp ljud när man tar ut en eller båda, och stänger av sig efter en stunds inaktivitet) men med fenomenalt mycket bättre ljud och brusreducering. Förhoppningsvis blir du lika nöjd som jag, även om det inte är självvalt i ditt fall :heart

Jag pausar efter ett rejält städrace, vi har hållit på att fixa och dona i princip non stop sedan ca kl 11 i förmiddags. Väldigt skönt att ha ordentlig ordning och skinande rent (nåja...) efter att vi legat lite back vad gäller sysslorna här hemma på senaste, främst eftersom vi har stuckit iväg på spontan-äventyr när det egentligen var tänkt att vi skulle städa :angel: Maken har slipat och oljat om köksbänken också, ännu en sådan där grej som legat på att göra-listan alldeles för länge.

Nu dricker jag kaffe och känner mig som @MJLee när jag mumsar på färska körsbär och är alldeles lyrisk över hur gott det är :love:

Jag pausar efter ett rejält städrace, vi har hållit på att fixa och dona i princip non stop sedan ca kl 11 i förmiddags. Väldigt skönt att ha ordentlig ordning och skinande rent (nåja...) efter att vi legat lite back vad gäller sysslorna här hemma på senaste, främst eftersom vi har stuckit iväg på spontan-äventyr när det egentligen var tänkt att vi skulle städa :angel: Maken har slipat och oljat om köksbänken också, ännu en sådan där grej som legat på att göra-listan alldeles för länge.

Nu dricker jag kaffe och känner mig som @MJLee när jag mumsar på färska körsbär och är alldeles lyrisk över hur gott det är :love:
Fan det där påminde mig om att vi borde slipa och olja om bänkskivan innan vårt nästa äventyr. Problemet (även) i denna familjen är att de där äventyren också sker spontant och hej vilt, så lite svårt att planera in det där underhpllsarbetet :p

Fan det där påminde mig om att vi borde slipa och olja om bänkskivan innan vårt nästa äventyr. Problemet (även) i denna familjen är att de där äventyren också sker spontant och hej vilt, så lite svårt att planera in det där underhpllsarbetet :p
Ja, det kan verkligen vara osannolikt svårt att få till! Vi brukar lösa det genom att planera in "fixar-helger" lite då och då och förra helgen var tänkt att vara en sådan, men så blev det ju så himla fint väder att vi bara var tvungna att åka ut till öarna och njuta av det (vilket vi inte ångrar ett enda dugg)... Det fina vädret är kvar även denna helg, tyvärr får jag väl nästan säga, så nu fick vi verkligen tvinga oss till att stanna hemma och bruka lite allvar. Tråkigt, men tillfredställande på ett annat sätt!

Åkte till ett naturreservat för en runda med hundarna. Duggade lite skönt större delen av promenaden, men sista 500m öppnade himlen sig. Blöt in på skinnet 😂
Tur jag hade svart kläder så det inte syntes så illa då jag behövde åka vidare till ica och handla efter 🙈
Råkade ut för precis samma i ett naturreservat innan jag och mamma skulle handla på Maxi 😅 Blev lite nojig över att det lät som att det mullrade lite åska ett tag också

4 kilo rabarberchutney, 2 kg med vanligt socker och 2 kg med farinsocker och 4 kilo rabarbermarmelad kokad, det tar sig, och rabarbern växer som en galning. Ingen vill ha rabarber så jag lär drunkna i marmelad, saft, sylt och chutney och koka och sälja, ja då har jag väl myndigheterna i hälarna direkt.:meh:

4 kilo rabarberchutney, 2 kg med vanligt socker och 2 kg med farinsocker och 4 kilo rabarbermarmelad kokad, det tar sig, och rabarbern växer som en galning. Ingen vill ha rabarber så jag lär drunkna i marmelad, saft, sylt och chutney och koka och sälja, ja då har jag väl myndigheterna i hälarna direkt.:meh:
Jag har för mig att du kan dra in 30' kr på din hobby, oavsett om det är bärplockning, sylt/chutney eller svamp utan att de kommer jaga efter dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39