Vad gör vi? Del CCXXXIII

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja och båda rullar i både gräs och snö utan bekymmer, men usch då att gå i blött ;) Spionens batmanöron får regn i sig och det är ju inte kul, inte heller att bli blöt i håret under fötterna, men när jag försökte prata med honom om att raka bort fothåret blev det NEJ ALDRIG I LIVET till svar trots att han har fotsvett..... Han är mycket stolt över att han bepälsad ÖVERALLT såatte. :D
Den där rottisen ser så eländig ut när man tvingar ut henne i regn.
Helt otroligt söt

Jag har redan begagnade ben som är avsedda för just den modellen av säng. Det är hela problemet att sängen är för gammal så det lilla mirakelverktyget tillverkas inte längre av Ikea. Så enda alternativet är att isof köpa nytt fäste och nya ben som passar till nyare modeller av sängen. Jag fick loss och satte fast de gamla benen.

Nu tycker jag iofs att det knarrar hela tiden var jag än går i sovrummet och jag stör mig något alldeles orimligt på knarrandet. Vi får se hur det blir när jag lagt mig och om det fortfarande knarrar då.
mirakelverktyg?
Är det inte bara en helt vanlig insexnyckel? I IKEAs egentillverkade snålvariant. Ser ut som ett L.

https://ikeamuseum.com/sv/utforska/berattelsen-om-ikea/revolutionart/

Generellt gillar jag roboten mer och mer nu när det mest är jag som använder den. Jag är inte säker på om teknikerna gav en personlighet (det är en feature man kan välja) när de först programmerade den, men jag anar att de gjorde det och att de valde någonting i stil med "cute, happy eller cheeky." :D
Ungarna i hotellet tycker mycket om Frank. Hundarna är lite sisådär imponerade. 😅

Vad gör han? Blandar drinkar eller städar?

• Haha
Reactions: Sel
Den där rottisen ser så eländig ut när man tvingar ut henne i regn.
Helt otroligt söt
Ja och hon tvärstannar i dörren liksom och blir en ovanlig stoppkloss. i vanliga fall är det fort ut men vid regn riskerar man att falla raklång över båda :D Jag brukar berätta att det inte är jag som klippt gräset/dödat en spindel/beställt vädret så skicka klagolappen till någon annan :D

mirakelverktyg?
Är det inte bara en helt vanlig insexnyckel? I IKEAs egentillverkade snålvariant. Ser ut som ett L.

När jag frågade på Ikea sa de att de inte hade det längre eftersom nyare sängar har ett annat sätt att sätta fast ben på. Jag tog för givet att jag kunde köpa en likadan. Nåja, fick benen på plats men tycker det svajar lite när jag hoppar på den. Vi får se hur lång tid det tar innan jag ger upp och köper nya fästen och ben.

Rummet ser lite annorlunda ut och proportionerna blir underliga när sängen kommer upp 20 cm, konstigt att så lite får sån effekt. Positivt: jag kan nu dammsuga under sängen, det var otroligt dammigt där när jag flyttade den innan, trots att jag knuffat den fram och tillbaka när jag städade.

Nej inte en insexnyckel eftersom fästena var bultar/muttrar så man inte kunde sticka in den och skruva åt.

• Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXXIV
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok