Jag är ruskigt trött, men har hicka, sä lyckas inte sova..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var det idag du skulle rida?Har redan lagat matlådor för veckan och tvättat sängkläder. Blir nog en tupplur innan stallet.
Det var igårVar det idag du skulle rida?![]()
Gick det bra? Var det roligt?Det var igår![]()
Men vad händer när du läser en bok? Då formar man ju mentala bilder kring hur karaktärerna och miljöerna ser ut, till exempel. Hur funkar det för dig?Läser lite om min hjärna, typ.
Jag ser inte mentala bilder ("tänk på ett äpple") vilket tydligen är ganska ovanligt (2-4% av folk uppskattas det), och kallas "aphantasia" .
Deltog i en diskussion på reddit om fenomenet och har blivit kontaktad av forskare vid Cambridge som har bjudit in mig till att delta i en studie.
Har aldrig tänkt så mycket på det - man har ju bara den hjärna man har liksom, inte så mycket att göra, men läser lite grundläggande om forskningen i området.
Tycker det är helt vilt att de flesta människor går omkring och "ser" grejer i huvudet!
Sån är min mamma! Jag som tänker i bilder har aldrig lyckats förstå hur hon fungerar. Hon har också uruselt lokalsinne och undrar om det hänger ihop?Läser lite om min hjärna, typ.
Jag ser inte mentala bilder ("tänk på ett äpple") vilket tydligen är ganska ovanligt (2-4% av folk uppskattas det), och kallas "aphantasia" .
Deltog i en diskussion på reddit om fenomenet och har blivit kontaktad av forskare vid Cambridge som har bjudit in mig till att delta i en studie.
Har aldrig tänkt så mycket på det - man har ju bara den hjärna man har liksom, inte så mycket att göra, men läser lite grundläggande om forskningen i området.
Tycker det är helt vilt att de flesta människor går omkring och "ser" grejer i huvudet!
Nä och näGick det bra? Var det roligt?![]()