Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är helt vilt att de flesta människor går omkring och "ser" grejer i huvudet!
Jag gör det, jag ser en lösning på ett problem, alltså hur grejen ska se ut och hur den fungerar innan jag bygger den samt att jag "ser" den tredimensionellt. Tyvärr utnyttjar inte många den hjärnkapacitet dom har eftersom dom inte törs varken lita på, eller prova det dom ser för sitt inre och istället lämpar över problemet på nån annan och alltså inte lär sig ett smack om det, trist.

Det är inte bra för mig att vara så här trött. Jag är i en slags sorg i dag, jag har väl varit det ett tag men det är nog först i dag jag erkänner att jag sitter där jag satt med min gamla hund för många år sedan fast nu med min gamla kisse. Hon och jag, alltid i ur och skur❤️Jag tror det här är hennes sista sommar och jag kommer behöva avgöra när det är nog helt enkelt. Det är inte tid nu, det vet jag men den kommer komma, kanske om några veckor eller månader, kanske om nåt år men den kommer komma och jag kommer behöva avgöra när det är nog och det är svårt men hon ska inte behöva lida. På min gamla hund var det ändå så tydligt, en morgon kom hon in till mig och jag såg i hennes ögon att det var dax, hon var klar. Hon somnade in hemma i min famn den dagen med veterinärens hjälp. Jag hoppas jag kan ge kisse samma fina avslut den dagen det är dax.
Just nu är hon nere och jagar i hästhagen, inte tipptop i dag men hon är okej. Jag önska hon kunde bli alla fall 18 år som min förra kisse, men så kommer det inte bli tyvärr. Hon är den sista biten till ett tidigare liv som är kvar. När hon är borta är hela den biten borta för alltid.

Sorry min deprimerande novell här men behövde få ventilera av mig lite... 💔

Det är inte bra för mig att vara så här trött. Jag är i en slags sorg i dag, jag har väl varit det ett tag men det är nog först i dag jag erkänner att jag sitter där jag satt med min gamla hund för många år sedan fast nu med min gamla kisse. Hon och jag, alltid i ur och skur❤️Jag tror det här är hennes sista sommar och jag kommer behöva avgöra när det är nog helt enkelt. Det är inte tid nu, det vet jag men den kommer komma, kanske om några veckor eller månader, kanske om nåt år men den kommer komma och jag kommer behöva avgöra när det är nog och det är svårt men hon ska inte behöva lida. På min gamla hund var det ändå så tydligt, en morgon kom hon in till mig och jag såg i hennes ögon att det var dax, hon var klar. Hon somnade in hemma i min famn den dagen med veterinärens hjälp. Jag hoppas jag kan ge kisse samma fina avslut den dagen det är dax.
Just nu är hon nere och jagar i hästhagen, inte tipptop i dag men hon är okej. Jag önska hon kunde bli alla fall 18 år som min förra kisse, men så kommer det inte bli tyvärr. Hon är den sista biten till ett tidigare liv som är kvar. När hon är borta är hela den biten borta för alltid.

Sorry min deprimerande novell här men behövde få ventilera av mig lite... 💔
Ledsamt men man vet nästan alltid när det är dags även om man under lång tid funderar.
Den hårda delen av liv med djur.

Nä och nä 😅
Ridning är inte min grej, det var tydligt igår 😅
Ridning "på riktigt" har inte varit min grej heller trots att jag haft ett par själv och lekt med en hög andra hästar, det jag tyckt var roligast har varit samspelet, frihetsdressyren och att ha dom ungefär som hundar, alltså mycket frihet som man har med sin bästa kompis och att ha kul tillsammans. Bara för att man har en häst betyder det inte att man måste göra som alla andra.

När jag har tvättid så tittar jag på tv mellan besöken i tvättstugan :D

Det har jag inte riktigt ro till när jag springer upp och ner (inte helt ovanligt att jag har ca 30min mellan) även om det händer också. Kan inte göra saker som kräver fokus eller så heller, det blir för upphackat. Sysslor hemma passar ofta in perfekt - plus att jag tycker att det är skönt att få undan de tråkiga sakerna :D

Fixat stallet och ridit imorse, verkligen börjat hitta varandra nu. 6 veckor är ju inte så lång tid faktiskt. Igår hittade jag dessutom en äng man faktiskt får rida på/över :love:
Ser fram emot kommande uteritter!

Kommit ut till landet igen, höll ut fyra dagar i stan. Så nu maxar vi med en vecka remote jobb :D

Åkte på ett ärende och orkade sedan inte vänta in en buss så gick, något förvirrande väg men hittade typ hem och mer då jag även ska på Ica. Därefter verkar jag ha dött en smula pga rätt tryckande värme då vi väntar regn så sitter på en bänk för att samla ork. Ytterst oeffektivt dock:D Hade såklart inte fyllt på vattenflaskan för skulle inte vara borta länge haha

Mot affären, tänker köpa mig en MER!

Hemma. Köpte den sista asken körsbärstomater affären hade :( Sedan hämtade jag upp en aktivitetsbricka till Megara, får se om hon gillar den. Sedan köpte jag lite nektariner på samma gång, men inte mer glass på extrapris *klapp på ryggen* Nu ska det inte bli mer glass på ett bra tag. Förhoppningsvis. Om det inte är på extrapris.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Helt knäckt
  • Svensk politik 9