Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har skator här men dom hörs eller syns knappt, dom fanns tidigare vid ett sommartorp och ansågs aggressiva och varför, tja kastar man sten efter dom och dom har ungar så,,,, här har ingen av dom nånsin ens tänkt tanken på att försöka attackera mig utan dom lever sitt liv och jag mitt sida vid sida.
Märkligt nog fungerar det med måsarna här där jag bor också. De verkar helt snälla ändå. De låter, men det gör måsar. Jag brukar prata med dem när de går omkring ute. Dessutom är hundarna så vana numera att de inte bryr sig, de har fått lära sig att man jagar inte fåglar. Speciellt spionen är helt obrydd. Han kan trava förbi dem när vi är ute och går utan att bry sig eller att den bryr sig, så himla coolt att se (han går i flexi).

Tycker om deras läte, skulle sakna det väldigt om de försvann.

Hemma, fantastisk bukefalist :love: kom hem och hjälpte till att skruva fast benen, de hade redan börjat glappa med en riktig mojäng. Vi höll på att inte få ut två skruvar eftersom de var jämsides med hålet så det fanns inget att greppa. Höll på och meckade. Sedan åkte vi på en utflykt hem till hen och jag gosade katt och klappade glada hundar medan hen slet med något som klipper gräser med mycket grövre än en gräsklippare. Nu hemma, katten har just fått mat och jag ska äta middag. Jo, det blir lite tradigt med revben i flera dagar. Men katten får samma mat varje dag och hon klagar inte!

Nu har hon ätit upp, går swish, och sedan är det mycket snusande som en blodhund och strykande, särskilt med svansen rakt upp mot mig. Eg, otrogna stycke! 😾

Sovit skit igen, som vanligt. Varit handy woman och hjälpt till med montering av sängben och sedan åkt och hyrt släpvagn och slåtterbalk. Nu är jag slut som artist, helt tömd på energi och har ett par rejäla blåsor på gång i ena handen efter jag kämpat med gräsmattan. I morgon om jag orkar ska jag dra igång röjsågen och trimma runt träd och buskar och sen såga ner en massa syréner som jag sen ska bygga en portal av.

Inte ätit på hela dagen förutom en korv med bröd på macken och en liten nektarin, så på väg hem ikväll stannade jag till på MAX och köpte en spicy avocado med crispy supreme. Nu är den slut, hundarna är fnoskiga då Norpan tänker löpa snart igen så det blir att hålla stenkoll på Timmy och katterna anser att jag varit på rymmen. Efter mitt glas vin i soffan ska jag ta och lägga mig. Kammade ut en massa gräsfrön från ur mitt hår nu när jag kom hem men Timmy som ser ut som en vandrande gräsmatta får jag ta i morgon. :meh:

Hämtade paket med hästens mineralpulver bland annat. Tydligen hål inuti trots att paketet inte var stött på något vis. Men de har inte täta kartonger heller. Vilket jag som själv sålt liknande tycker är rätt märkligt med tanke på de krav vi haft..
Halva jävla baksätet fullt i vitt pulver. Skitkul med perforerade lädersäten att få ner det där i. Hade inte planerat dammsuga nu efter lång dag.. 🤯

Hämtade paket med hästens mineralpulver bland annat. Tydligen hål inuti trots att paketet inte var stött på något vis. Men de har inte täta kartonger heller. Vilket jag som själv sålt liknande tycker är rätt märkligt med tanke på de krav vi haft..
Halva jävla baksätet fullt i vitt pulver. Skitkul med perforerade lädersäten att få ner det där i. Hade inte planerat dammsuga nu efter lång dag.. 🤯
Har du fått hem en ny sällskapshäst nu?
Kan inte minnas att jag sett bild. 😊❤️

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok