Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
FAAAAAAAAAAAAAAAAAN!! :cry::cry:

Samtal från sjukhuset idag (hade besök imorses) Min läkare ska sluta... Han ringde nyss och vi pratade. Helvetes jävla skit.

Han visste inte om han skulle till Stockholm eller Linköping det återstod men jobbar bara 2v till.

Bästa läkren jag haft. Han kollade om jga hade någon jag trivdes med men de enda jag kände till någorlunda har också slutat :cry::cry:

Så efter nästan 20 år med samma läkare pga av diabetes och njursvikt försvinner han nu. Tryggheten jag känner med den läkaren går inte att beskriva. Nu måste jag hålla stenkoll.

Dessutom låg ett värde utanför så ändring i medeciner och uppföljning hos sköterska. Vart vet han inte och sköterskor får inte ändra i just den medecinen. Hittills har jag liksom lämnat prover sen har det varit telefontid som varit snabbt avklarat vilket passat mig.

Nej det här vart en redig kalldusch och orosmoment :(

Vissa dagar blir det inte helt rätt konsistens på frosting. Idag var en sådan dag. Först försökte den dra med sig halva kakan. Sedan satte jag in tårtan i kylen för att jag tänkte att det kanske blev lättare att hantera frostingen då. Så nu är den såklart FÖR hård så nu står tårtan framme igen... 🤪

Har en sån ångestdag. Trots bästa nattens sömn på länge och magisk morgon när jag vaknade. Snabbt utför sen.. kanske för att jag slappnat av? Semester och fint väder så varför inte också dåligt samvete över att inte må toppen idag. Var i stan några timmar på fm och minns det knappt ens. På den nivån 🙄

Men lite bättre nu iallafall.

Har ju anmält mig som godman och idag pratade jag med en eventuell huvudman i mer än fyra timmar! Hen är kognitivt medveten men behöver hjälp med praktiska saker som ansökningar och kontakter med myndigheter och liknande. Lite ekonmin.Hen var jättetrevlig och vi tyckte båda att vi klickade bra. Så nu har jag skickat in en förfrågan om formellt förordnande. Eftersom det är första uppdraget så pirrar det i magen men samtidigt jättekul och att jag verkligen gör en insats för samhället.

Kollar film
Ska snart utfodra hundarna
Man skulle kunna säga att de har fri tillgång men de får ny mat på kvällen då de sover i skilda rum
Katten väntar också på mat
Själv behöver jag några fler lådor så det känns bra att lämna övrigt till flyttfirman

Vi har bakat kladdkaka. Det är typ hela dagens bedrifter. 😅

IMG_1079.webp

Eller okej. Jag har tömt släpet och bilen också, burit in en säng och en frys bland annat. Så något vettigt har gjorts.

Jaha. Han har varit otrogen. Igen.
Jag vet inte vad jag ska göra.
Erfarenheten av otrohet som jag har är att har dom en gång börjat så fortsätter dom trots löften om att det aldrig ska hända igen, farfar var otrogen, farsan var otrogen, grannen var otrogen, ytterligare en granne en bit bort var otrogen och alla hade lovat att det aldrig skulle hända igen och vad tror du hände med dom löftena? Ingen av dom blev kvar i familjen utan det blev skilsmässor av allihop,,,,, ja just ja, jag känner tre till som gjorde likadant och det gick precis likadant.

Jag har aldrig fattat grejen med att först bilda familj och sen ha ett harem på sidan om för sånt kommer alltid fram förr eller senare. Vissa ska aldrig bilda familj.

Man kunde tro att vi hade barnkalas för 20 barn igår. Men icke.. bara vi två.. Sambo rotar nu i frysen igen efter sin dagliga glassbomb. Undrar om vi får ngt pris från Sia-glass snart. Hade man fått poäng/cashback hade han varit miljonär. 😂
IMG_7080.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn