Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Erfarenheten av otrohet som jag har är att har dom en gång börjat så fortsätter dom trots löften om att det aldrig ska hända igen, farfar var otrogen, farsan var otrogen, grannen var otrogen, ytterligare en granne en bit bort var otrogen och alla hade lovat att det aldrig skulle hända igen och vad tror du hände med dom löftena? Ingen av dom blev kvar i familjen utan det blev skilsmässor av allihop,,,,, ja just ja, jag känner tre till som gjorde likadant och det gick precis likadant.

Jag har aldrig fattat grejen med att först bilda familj och sen ha ett harem på sidan om för sånt kommer alltid fram förr eller senare. Vissa ska aldrig bilda familj.
Tyvärr så är det min erfarenhet med. Att vara så pass otrogen så att man ligger med någon annan är inte ett hoppsan. Det är minst typ 30 beslut på raken som leder till att man ligger, där man kunde avbrutit när som helst undertiden. Är det dessutom planerat... Då pratar vi troligen över 100 beslut som måste till. När som helst under dessa hade man kunnat säga nej.

Mitt ex var otrogen, flera gånger. Sista gången försökte jag förlåta, men det gick inte. Så jag lämnade.

Men det var ju fel förkortning juh - grdman heter det, det vet ju du om någon! :p:laugh:
Jag gjorde ju lumpen på Utö och där fanns ju en kompressor för att fylla flaskorna med till SAAB-målen, den hade ju samma fina filter som var till andningsluft så gissa hur många timmar jag spenderade under ytan på det militära området med dykförbud, jag fick generellt dyktillstånd som gäller hela Östersjökusten och som gäller än, den som utfärdade det sa "ja nu har jag egentligen skrivit fel för egentligen ska det bara gälla lokala skjutfältets vatten men du kan bli användbar", det var en av den gamla stammen som visste att tider förändras liksom världsläget och det kan gå snabbt.

Man blir ju verkligen pigg av att somna för sent, bara hinna sova knappt ett par timmar och vakna vid 3 pga typ mardröm (mer eller mindre). Somnar om och drömmer mer knasigt och lite skrämmande (hjärnan bearbetar ju....).
Nehej bäst att sätta lite fart så man hinner det tänkta innan jobbkväll; tex ta fram en till kattlåda att ställa i hallen så en katt kan vara på varje våning då de ryker ihop då de just nu har husarrest och är rejält missnöjda över det 🙃.

Tyvärr så är det min erfarenhet med. Att vara så pass otrogen så att man ligger med någon annan är inte ett hoppsan. Det är minst typ 30 beslut på raken som leder till att man ligger, där man kunde avbrutit när som helst undertiden. Är det dessutom planerat... Då pratar vi troligen över 100 beslut som måste till. När som helst under dessa hade man kunnat säga nej.

Mitt ex var otrogen, flera gånger. Sista gången försökte jag förlåta, men det gick inte. Så jag lämnade.

Nä men alltså fy fan. Så oförlåtligt i min värld. Sambon har varit med om det en gång av sin första relation och blev fullständigt knäckt (iofs är man kanske känsligare som tonåring men ändå, så jävla fult beteende)

Nä men alltså fy fan. Så oförlåtligt i min värld. Sambon har varit med om det en gång av sin första relation och blev fullständigt knäckt (iofs är man kanske känsligare som tonåring men ändå, så jävla fult beteende)
Jag tänker att det här med att bli knäckt och tro att det inte ordnar sig hör lite ihop med att förhållandet är dåligt? Man är övertygad om att man aldrig klarar sig utan den andra, för man är nedbruten.

Jag har liksom provat båda delar. I nuvarande förhållande lyfter vi varandra. Jag VET att jag skulle klara mig utmärkt utan honom. Därav att jag så självsäkert flyttar till Uddevalla. Och jag vet att om vårt förhållande tar slut så beror det inte på att jag bor längre bort.

Mitt liv tar inte slut utan min man. Han berikar det absolut, och jag vill ha honom i mitt liv. Men jag kan ha ett väldigt rikt liv utan honom.

Hemma. Just som jag satt på bussen öppnade sig sig himmelen. Jag gick/sprang högst 150-200 meter med en del under tak och jag är plaskblöt. Bytte raskt om till mysbyxor och varm hoodie och tofflor och funderar på att koka te. Jösses vilket väder. Nåja nu är jag hemma, torr och varm. Det blir nästan lite mysigt med regnet nu. Som naturligtvis börja gå över.

Suck, inga körsbär, trots att de skulle börja säljas idag och de har inga kvar i centrallagret! Så det blev nektariner istället.

Jag tänker att det här med att bli knäckt och tro att det inte ordnar sig hör lite ihop med att förhållandet är dåligt? Man är övertygad om att man aldrig klarar sig utan den andra, för man är nedbruten.

Jag har liksom provat båda delar. I nuvarande förhållande lyfter vi varandra. Jag VET att jag skulle klara mig utmärkt utan honom. Därav att jag så självsäkert flyttar till Uddevalla. Och jag vet att om vårt förhållande tar slut så beror det inte på att jag bor längre bort.

Mitt liv tar inte slut utan min man. Han berikar det absolut, och jag vill ha honom i mitt liv. Men jag kan ha ett väldigt rikt liv utan honom.

Menar alltså att som han reagera då inte säkert är lika idag i närmare 40 årsåldern, många gånger så iaf. Att han helt enkelt blev mer vilsen i högre tonåren än kanske nu. Sen vet jag att han fortfarande tycker sånt är oförlåtligt men skulle troligen reagera annorlunda nu mot med första kärleken, trots allt. Svårt med svek.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund