Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insåg nyss att jag inte vet ett smack om de irriterande bromsarna! Jag vet att myggor lägger ägg i pölar och fuktig msrk, att honorna suger blod. Och att vissa arter sprider sjukdomar

Men bromsar? Vad behöver de för att föröka sig och var gör de det? Bits både hanar och honor.
Och - äter svalor bromsar? Vet ju att deäyer mygg.

När klockan var fyra funderade jag på varför dagen hade gått så fort. Jag hade ju inte gjort någonting?! Men sedan kom jag på att, jo, jag har städat stallet i ett par omgångar, kittat ett helt fönster och lärt mig tova ull... MASSOR, ju :D ! Och nu har jag precis druckit en mugg varm chokladmjölk. Vi har regn och rusk så det passsade väldigt bra :) !
Det låter som en underbar dag, med massor av hantverksiga, fixiga grejer. Och härligt att gå upp i göromål så där så tiden bara går utan att det känns.

Jag har också just druckit varm choklad i regnet, mums! Altan med tak och täckeskokong.

Hemkommen från spontan uteserveringsmiddag, vi försöker att njuta av den skotska solen och högsommarvärmen medan den fortfarande är här (även om det är svårt att njuta alldeles helhjärtat när jag vet hur illa denna värmeböljan påverkar folk och fä på alla möjliga håll). Jag åt i alla fall en helt otrolig pizza med "compressed melon", parmaskinka och burrata och drack en god spritz med vermouth, blodapelsin och fläderlikör till. Löjligt gott alltihop! :d Nu är jag helt slut som artist men ska se ett avsnitt av en serie innan det blir tidigt sänggående, har sovit rätt bra på senaste men känner ändå att jag skulle må bra av en extra timme eller så i natt.

Hemkommen från spontan uteserveringsmiddag, vi försöker att njuta av den skotska solen och högsommarvärmen medan den fortfarande är här (även om det är svårt att njuta alldeles helhjärtat när jag vet hur illa denna värmeböljan påverkar folk och fä på alla möjliga håll). Jag åt i alla fall en helt otrolig pizza med "compressed melon", parmaskinka och burrata och drack en god spritz med vermouth, blodapelsin och fläderlikör till. Löjligt gott alltihop! :d Nu är jag helt slut som artist men ska se ett avsnitt av en serie innan det blir tidigt sänggående, har sovit rätt bra på senaste men känner ändå att jag skulle må bra av en extra timme eller så i natt.
Låter som en helt galen pizza! :eek: Vit sås? :cautious:
Det är för övrigt helt okej att både njuta av vädret och klaga på det! Här är tempen jätteskön och lagom egentligen, det är bristen på regn som är problemet.

Höll att på få en hjärtattack. Plötsligt så var det en till 8TB hårddisk som visade sig som RAW - jag fick rädda en i förrgår. Kände bara att jag orkar inte och jag har inte backat upp som jag borde göra. Måste köpa nya hdd isof. Men efter en omstart så är den plötsligt tillbaka och enligt SMART helt ok.

Den andra är tveksam och jag försöker reklamera den till amazon, men fastnar på samma ställe i reklamationen. Får kontakta kundtjänst imorgon.

Ny dag och nya tag. Mötte den lilla rävungen sent i går kväll utanför hästhagen igen:love: Den har grävt sig ett litet gryt i närheten. Den flyr fortfarande så fort den ser mig men jag hoppas med tiden att den är bekväm nog att stanna på avstånd när den ser mig framöver. Den lär nog vänja sig om vi nu ska dela mark såhär och den själv valt att bosätta sig knappt 200m från huset och knappt 100 meter från hästhagen. Fin liten granne jag fått. Jag hoppas den stannar.

På jobb. Facebook krånglar som skam för mig och messenger. Någon annan som har det så? Strulat sen igår. Vissa meddelanden kommer fram andra inte och jag får meddelande om att jag har meddelande men icke? Fattar nada. Ja ja bara vänta och se. Gått tillbaks lite till hederligt sms :D

Har iallafall rätt storlek på byxorna idag :D Alltid något :rofl:

På jobb. Facebook krånglar som skam för mig och messenger. Någon annan som har det så? Strulat sen igår. Vissa meddelanden kommer fram andra inte och jag får meddelande om att jag har meddelande men icke? Fattar nada. Ja ja bara vänta och se. Gått tillbaks lite till hederligt sms :D

Har iallafall rätt storlek på byxorna idag :D Alltid något :rofl:
Messenger har jag inte haft anledning att testa idag, men facebook funkar som det brukar. Jag skickade ett messengermeddelande vid 19-tiden igår, och fick svar, så det verkar inte vara några problem där heller.

Messenger har jag inte haft anledning att testa idag, men facebook funkar som det brukar. Jag skickade ett messengermeddelande vid 19-tiden igår, och fick svar, så det verkar inte vara några problem där heller.
Sambon har skickat till mig nu och fått att jag läst det men jag har inte fått något??

Kanske min tele som är knas testar att starta om igen får vi se. Tack för svar

Funderar på dagen. Tror att jag ska ta med mig datorn upp på vinden och se om jag kan skriva lite i manuset som har legat i träda alltför länge :) . Vädret verkar bjuda på uppehåll så jag vill absolut ut och promenera också. Och ge mig på det som behöver skrapas och tvättas ovanför badrumsfönstret. Min tigersåg ska anlända till utlämningsstället idag, och när den gör det behöver jag åka och handla lite samtidigt. Det verkar som om jag har fullt upp om jag vill det :D !

Men tack honkatten för att du väcker mig genom att gå runt på mig på alldeles för tidigt...Ett litet strömavbrott med tydligen...Drog igång ett sommarprat och somnade om igen, skönt. Lyssnade precis ikapp på resten, av Olof wretling som pratade bla om sin far som dog tidigt av cancer pga hormoslyr som han hanterade som tonåring, fy vilket elände och det var då länge sen man hörde namnet assidomän.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund