Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
På jobb. Facebook krånglar som skam för mig och messenger. Någon annan som har det så? Strulat sen igår. Vissa meddelanden kommer fram andra inte och jag får meddelande om att jag har meddelande men icke? Fattar nada. Ja ja bara vänta och se. Gått tillbaks lite till hederligt sms :D

Har iallafall rätt storlek på byxorna idag :D Alltid något :rofl:
Jag har helt lämnat messenger och fejjan när det gäller kontakt med folk, vill någon mig nånting så ring, det finns en anledning till att Alexander Graham Bell uppfann telefonen. Sms går i nödfall och om det gäller rent administrativa åtgärder liksom mail. Jag har bekanta som tycker jag lever ett så lugnt liv, ja tacka tusan för det när jag inte har fånen klistrad i handen 7/24-365. En sån här skönhet kommer snart att vara inkopplad och bryggad, tillbaks till tidiga 70-talet, typ.:p
1784793314810.webp

Funderar på dagen. Tror att jag ska ta med mig datorn upp på vinden och se om jag kan skriva lite i manuset som har legat i träda alltför länge :) . Vädret verkar bjuda på uppehåll så jag vill absolut ut och promenera också. Och ge mig på det som behöver skrapas och tvättas ovanför badrumsfönstret. Min tigersåg ska anlända till utlämningsstället idag, och när den gör det behöver jag åka och handla lite samtidigt. Det verkar som om jag har fullt upp om jag vill det :D !
Ta med dig datorn och "dra åt skogen", det finns inget som får tankarna så skarpa som att befinna sig ute i spenaten där inget stör och sitta på en stubbe och låta naturen vara en del av det man skapar.:)

Men tack honkatten för att du väcker mig genom att gå runt på mig på alldeles för tidigt...Ett litet strömavbrott med tydligen...Drog igång ett sommarprat och somnade om igen, skönt. Lyssnade precis ikapp på resten, av Olof wretling som pratade bla om sin far som dog tidigt av cancer pga hormoslyr som han hanterade som tonåring, fy vilket elände och det var då länge sen man hörde namnet assidomän.
Hormoslyr var inte farligt om det gjordes på rätt sätt men eftersom efterfrågan översteg kapaciteten i fabriken kom BT Kemi på att höjer man temperaturen i koket så kan man öka produktionstakten och tjäna multum, resultatet blev att det då även bildades Dioxin och det är det som är starkt cancerframkallande. Som vanligt är det den skrupelfria jakten på mer pengar åt bolagen som dödar människor.

Samma sak pågår än men nu med livsmedel, man extraherar vegetabilisk olja med hjälp av bensen, som också är cancerframkallande och så gör man matolja och bordsmargarin och annan margarin av det fettet som fortfarande innehåller rester av bensen, och så undrar folk varför det blivit så mycket cancer och annat skit,,,,,,,:meh:

Äkta vara ska det vara annars får det vara.:up:

Ny dag och nya tag. Mötte den lilla rävungen sent i går kväll utanför hästhagen igen:love: Den har grävt sig ett litet gryt i närheten. Den flyr fortfarande så fort den ser mig men jag hoppas med tiden att den är bekväm nog att stanna på avstånd när den ser mig framöver. Den lär nog vänja sig om vi nu ska dela mark såhär och den själv valt att bosätta sig knappt 200m från huset och knappt 100 meter från hästhagen. Fin liten granne jag fått. Jag hoppas den stannar.
:heart Gillar rävar. De tar sork ;)
Vi hade en ridbaneräv på gården. Ridbanan några steg från stallet. På kvällarna tassade den över ridbanan och brukade lyfta benet mot en stolpe.

:heart Gillar rävar. De tar sork ;)
Vi hade en ridbaneräv på gården. Ridbanan några steg från stallet. På kvällarna tassade den över ridbanan och brukade lyfta benet mot en stolpe.
Dessutom kan dom bli fruktansvärt tama och bestämma sig att flytta in eller flytta ihop med hunden, det finns det många exempel på.:)

Shoppingresa till stan idag, jag håller på att få slut på mjölk och grädde, spacklet till bilen tog slut igår kväll så nu lastar jag bilen full med sopor och börjar som vanligt med tippen, sen Biltema och sist Coop. Fan att det ska vara så långt till stan bara, tar en hel kvart att ta sig dit.:meh:

Behövde något passande att ha på mig till morgondagens hundutställning och åkte iväg för att försöka hitta något bra i någon affär. Mycket skeptisk och jag avskyr att handla, men ja, det behövdes. Så gick jag in i en för mig helt ny butik, en lite mindre kedja. Fick syn på flera olika klänningar i trevligt material, med fickor! Sedan visade det sig att en stamkund på mitt jobb jobbar i den här butiken, och det var ju trevligt.

Så, min motvilliga shoppingtur avslutades med en välsittande klänning som var allmänt bra, och en trevlig liten pratstund. Känns jättebra. (Och klänningen kommer jag garanterat använda jättemycket, inte bara på utställningen)

Har precis tvättat och skrapat det som behöver målas på badrumsfönstret och också ovanför badrumsfönstret. Det är ett helsike att försöka få till det med någon stege - vare sig vanlig eller trappstege - där pga att trappan är i vägen. Nu återstår bara balanskonsten att måla... :nailbiting: Jag gillar att måla men verkligen inte DÄR!! Nu får det torka ordentligt till imorgon. Tänkte hämta en skvätt färg hos föräldrarna samtidigt som jag åker och hämtar mitt paket.

Hormoslyr var inte farligt om det gjordes på rätt sätt men eftersom efterfrågan översteg kapaciteten i fabriken kom BT Kemi på att höjer man temperaturen i koket så kan man öka produktionstakten och tjäna multum, resultatet blev att det då även bildades Dioxin och det är det som är starkt cancerframkallande. Som vanligt är det den skrupelfria jakten på mer pengar åt bolagen som dödar människor.

Samma sak pågår än men nu med livsmedel, man extraherar vegetabilisk olja med hjälp av bensen, som också är cancerframkallande och så gör man matolja och bordsmargarin och annan margarin av det fettet som fortfarande innehåller rester av bensen, och så undrar folk varför det blivit så mycket cancer och annat skit,,,,,,,:meh:

Äkta vara ska det vara annars får det vara.:up:

Ja men var det inte bensen som upptäcktes i vanlig klassisk fanta för ett gäng år sen ?!?

Jag har helt lämnat messenger och fejjan när det gäller kontakt med folk, vill någon mig nånting så ring, det finns en anledning till att Alexander Graham Bell uppfann telefonen. Sms går i nödfall och om det gäller rent administrativa åtgärder liksom mail. Jag har bekanta som tycker jag lever ett så lugnt liv, ja tacka tusan för det när jag inte har fånen klistrad i handen 7/24-365. En sån här skönhet kommer snart att vara inkopplad och bryggad, tillbaks till tidiga 70-talet, typ.:p
Visa bifogad fil 188545

Åh snurrplatta är fasen barndom 😍

Ja men var det inte bensen som upptäcktes i vanlig klassisk fanta för ett gäng år sen ?!?
Skulle inte förvåna mig men jag har inget minne av detta, "livsmedelssnuskeriet" utan en tanke på vad detta gör med människors hälsa har pågått väldigt länge och det kommer att fortsätta så länge det finns nån som älskar pengarna men skiter i hur många som dör på kuppen eller blir allvarligt sjuka.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund