Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon i min trapp flyttar ut, utan att ha sagt något till mig?!

(Haha, jag pratar aldrig med mina grannar :rofl: )

Tror det är de ovanför mig. Ett tag var det många som flyttade in och ut men nu var det länge sedan. Jag har svårt för förändringar :cautious:

Idag går Spiderman: Brand New Day upp på bio. Eller ja, det gjorde den i går kväll. Vill verkligen se den och ska gå med min syster på måndag tänkte vi. Älskar Spiderman som den äkta Marvelnörd som jag är. Tyvärr har ju, förutom spidey the två sista bra filmerna varit Infinity war och Endgame. Iofs gillade jag också Eternals vilket inte många andra gjorde. Kanske förbereda mig genom att köra en maraton av spiderman från Tobey Maguire via Andrew Garfield till Tom Hollands första trilogi.

Blev en skral svampskörd. Alldeles för torrt. Vi tittade på gamla övergivna hus istället.
Tragiskt att hus i bra skick står tomma, ägaren bor långt bort och är inte intresserad av husen. Jag vet alltså vem som äger dem, hen är gammal och bor långt borta. Inga arvingar heller. Fastigheterna är stora så det handlar ju om rätt mycket pengar..

Blev en skral svampskörd. Alldeles för torrt. Vi tittade på gamla övergivna hus istället.
Tragiskt att hus i bra skick står tomma, ägaren bor långt bort och är inte intresserad av husen. Jag vet alltså vem som äger dem, hen är gammal och bor långt borta. Inga arvingar heller. Fastigheterna är stora så det handlar ju om rätt mycket pengar..
Här finns det rätt många hus som står och förfaller där ägaren - uppenbarligen - bara är intresserad av marken. Men det är märkligt att man då inte styckar av istället och säljer huset. Jag hade inte klarat av att se ett hus stå och helt ramla ihop... :(

Var ute tidigt i morse med hundarna på en långpromenad, svalt och skönt! Åt jordgubbar när jag kom hem och sedan kravlade vi till kojs igen, men svårt att få någon direkt sömn, grannar flyttar in/ut och några flyttstädar så rottekotten reagerade på skumma ljud hon inte var van vid. Duscha, ut med hundarna, äta jordgubbar igen och pratat med mina barn som förberett sig för barndopet de ska på i dag. Av mig får barnbarnet bestick, ett halsband och ett smyckeskrin. Sonen älskar sina barnbestick han fick i doppresent- kniven använder han som smörkniv och skeden använder han som tesked (gaffeln är borta tyvärr) och ville att dottern skulle få det också. Tyckte att ett smyckeskrin till smyckena hon lär få i dag är praktiskt... och så ett fint halsband med en blomma på att stoppa i skrinet ;)

Skruvade i går upp min gamla barnlampa ovanför sängen och hämtade även en större filt som passar min nya större säng och har tvättat och torkat den. Måste sy fast kantbandet på ena sidan dock, det har lossnat. Barnlampa kan kännas knäppt men den fick jag när jag var 11 så varför inte använda den. Har tittat på den gång efter annan när saker hänt, trauman jag nu bearbetar, och för mig minner den inte direkt om det utan om verklighetsflykten på något vis. Kanske stört att ha den, men jag har ju ett flygplan i taket så tja...

Ska äta rester från någon dag sedan- kotlett, baconlindad sparris och ugnsrostade potatis med flingsalt. Mycket gott! Och Jordgubbar till efterrätt!!

Här finns det rätt många hus som står och förfaller där ägaren - uppenbarligen - bara är intresserad av marken. Men det är märkligt att man då inte styckar av istället och säljer huset. Jag hade inte klarat av att se ett hus stå och helt ramla ihop... :(
Eller hur! I "vårt" fall är ägaren inte ens intresserad av marken. Hen vill bara inte sälja.

Två av husen är jättefina, fullt beboeliga om än ett visst renoveringsbehov (moderniseras lite). En del är bortom räddning tyvärr. Det handlar om sammanlagt sex hus + ekonomibyggnader. Med samma ägare alltså, det finns fler som står tomma.

Tömt kyl och frys
Varit till återvinningen
Tvättar det sista
Ska skura ur sköljmedelsfacket sen
Plocka ur diskmaskinen för den ska med då den är min
Packa soundbaren
Slänga skräp
Tar aldrig slut

Har dammsugit. Funderar på om jag ska åka tillbaka till stan för att köpa sushi, eller äta något från kylen hemma (tänkte skriva äta hemma - men det ska jag nog göra oavsett 🤔 ). Jag är bra sugen på finsushi! Men har också god mat att välja på hemma. Beslutsångest!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund