Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet en som åkt vilse i Sköldinge, DET är en bedrift om något och gissa hur många gånger han blivit påmind om detta.:rofl:
Möjligen kan det slås av den gången vi var två uppfödare som hade unghästar ridande polisen var intresserade av.

Till oss svängde man in en mil före stan. De bestämde att åka och äta i stan först. Sedan skulle de till oss. Problemet är att i min kommun finns fyra byar med samma namn. De utgick från stan och sökte sig fram till byn, istället för vägbeskrivningen. (detta var innan GPS fanns i var mans mobil)

De blev tre timmar försenade. :rofl:
Men så småningom svängde en målad polisbuss in på gården och tre fryntliga herrar klev ur.
Kompisens ställe är svårare att hitta till så de fick en ritad vägbeskrivning. En av den tittade på den och sa glatt - och den här gjorde du innan du träffat oss :D

Vi är övertygade att de tog sig an uppdraget för att få turista runt och dricka kaffe Några hästar köpte de inte.

Funderar, jag tänker göra coleslaw. Behöver kanske 300 g kål (en halv liter närmare bestämt) men all kålen är i stora mängder även om jag bara köper en kvarts. Känns sådär att slänga så mycket kål. Kanske spara den i kylen och gillar jag slawn så kan jag göra mer antar jag.
Gör picklad coleslaw av resten, den håller flera veckor. :)

Funderar, jag tänker göra coleslaw. Behöver kanske 300 g kål (en halv liter närmare bestämt) men all kålen är i stora mängder även om jag bara köper en kvarts. Känns sådär att slänga så mycket kål. Kanske spara den i kylen och gillar jag slawn så kan jag göra mer antar jag.
Strimla och stek. Jag brukar steka strimlad vitkål med hackad chili, bacon, jordnötter och massor med balsam- eller äppelvinäger. :d

Har lagt upp några annonser på Tradera.

Mealpreppat 3st olika overnight oats - mycket lovande utifrån provsmakningen! Enda faran är väl att jag kommer att vilja leva på overnight oats, om det blir bra.. :laugh: Har köpt det från det lokala fiket några gånger och älskar det, men det blir lite väl att betala 46:-/portion, så nu har jag köpt ett gäng smaksatta proteinpulver (för enkelhetens skull..) och andra ingredienser för att göra själv.

Dags att diska, duscha och göra kvällen!

Jag brukar bara strimla och frysa och ha ner det i grytor mm. Senast igår hivades det ner råkost i korvstroganoff.

Har funderat lite på att ta kontakt med en gammal vän/kollega, men vet inte om det är någon speciellt bra idé. Jag har kvar telefonnumret. Men vi bor i olika städer nu och jag är långt ifrån säker på att han skulle ha något som helst intresse av att öht höra att jag lever. Det är flera år sedan vi sågs sist och vi har inte haft någon kontakt alls efter att vi slutade jobba ihop. Han finns dock inte på några sociala medier så just det är inte speciellt konstigt. Önskar mest att jag bara kunde sluta fundera på det.

Det är lika härligt att komma nerför backen och se Göteborg som det är skönt att ha kommit igenom storstaden på vägen hem 🥰. Nu har vi lämnat Bohuslän (för andra gången denna sommar) och kommit hem till Östergötland igen och ett litet stopp vid Väderstad centralkondis där jag ville ha mjukglass och ett wienerbröd till senare medan sambon köpte sig en liten hink kräftor på Marcuskräftan 😊. Inget dopp i havet för älsk i år men jag kom i igår lite hastigt bara. Dock tyckte mina öron att 19 grader var i kallaste laget 😄.

Jag har totalt uselt lokalsinne. Behöver se en karta för att fatta var jag är och vart jag ska.
Exet brukade skoja att jag kunde gå vilse i en stad med en gata.

Om det har något samband med att jag ser, och tänker i bilder vet jag inte. Visste inte ens att det finns människor som inte tänker i bilder.

Jag har också uruselt lokalsinne och kan gå vilse eller ta bussen åt fel håll i min hemstad typ. Jag tänker eller ser aldrig i bilder. Kartor är helt obegripliga för mig och har alltid varit sedan jag var liten.

Har funderat lite på att ta kontakt med en gammal vän/kollega, men vet inte om det är någon speciellt bra idé. Jag har kvar telefonnumret. Men vi bor i olika städer nu och jag är långt ifrån säker på att han skulle ha något som helst intresse av att öht höra att jag lever. Det är flera år sedan vi sågs sist och vi har inte haft någon kontakt alls efter att vi slutade jobba ihop. Han finns dock inte på några sociala medier så just det är inte speciellt konstigt. Önskar mest att jag bara kunde sluta fundera på det.
Om du känner att det gnager så skicka iväg ett mess vettja. Han behöver ju inte ens svara om han inte vill. :)

Har lagt upp några annonser på Tradera.

Mealpreppat 3st olika overnight oats - mycket lovande utifrån provsmakningen! Enda faran är väl att jag kommer att vilja leva på overnight oats, om det blir bra.. :laugh: Har köpt det från det lokala fiket några gånger och älskar det, men det blir lite väl att betala 46:-/portion, så nu har jag köpt ett gäng smaksatta proteinpulver (för enkelhetens skull..) och andra ingredienser för att göra själv.

Dags att diska, duscha och göra kvällen!

Okej jag inser att jag är trött i huvudet jag trodde du lagt upp tre annonser på overnight oats på tradera 🫠😄 sen läste jag igen och fattade vad det stod.

Om du känner att det gnager så skicka iväg ett mess vettja. Han behöver ju inte ens svara om han inte vill. :)
Jo, någon gång ska jag nog våga... Vet inte vad jag vill ha ut av det bara. Känns så trist hur allt blev. Från att umgås mycket, även efter jobbet, till att allt bara... försvann. Men jag tror ju knappast att vi skulle börja umgås igen, om inte annat med tanke på att vi nu bor i olika städer.

Jag har också uruselt lokalsinne och kan gå vilse eller ta bussen åt fel håll i min hemstad typ. Jag tänker eller ser aldrig i bilder. Kartor är helt obegripliga för mig och har alltid varit sedan jag var liten.
Ungefär likadant har jag det med siffror och framförallt om beräkningen är logisk eller inte så gissa varför jag inte kan lära mig noter, alla har konstaterat att jag spelar "annorlunda mot dom andra" om jag ska spela nånstans men det har iallafall varit uppskattat då jag inte spårar ur utan målar ut lite extra istället, musik är ju att måla med toner och man ska ju inte efterapa dom gamla mästarna utan tolka istället.:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund