Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter i fåtöljen och läser. Juno håller mig sällskap och har nu så fint dreglat i min bok...

IMG_20260802_214317.webp

Jag har totalt uselt lokalsinne. Behöver se en karta för att fatta var jag är och vart jag ska.
Exet brukade skoja att jag kunde gå vilse i en stad med en gata.

Om det har något samband med att jag ser, och tänker i bilder vet jag inte. Visste inte ens att det finns människor som inte tänker i bilder.

Har aldrig testat för det, men ibland undrar jag om jag har Developmental Topographical Disorientation (DTD). Jag går vilse i butiker, närområde och tunnelbanestationer/busstationer/tågstationer/flygplatser. Behöver ofta fråga om vägen ut från mitt ICA trots att jag handlar där regelbundet - får ibland lite underliga blickar från personalen. Jag har ofta en bild i mitt huvud som är helt fel bild av var jag ska någonstans. s

Naturligtvis hjälper inte mina kassa ögon det. Men jag har alltid haft det såhär även när jag såg ok som yngre. Använder google maps men går ändå fel och får fråga andra när jag går vilse. Tröstar mig med att jag iaf får se intressanta platser jag aldrig skulle sett innan. Min mormor som var nästan lika dålig och jag åkte på utflykter som när vi skulle till Saltsjöbaden och hamnade på E4 på väg till Uppsala.

Någon gång skulle jag till St.Görans sjukhus och irrade runt på Norr Mälarstrand nästan ända bort till Kungsholmstorg, trots Google map, helt värdelöst. Kommer alltid antingen otroligt tidigt eller på tok försent.

Slut på semestern och tillbaka till verkligheten! Upp kl 6 och har matat hundarna och fått på mig träningskläder. Ska dricka upp mitt pwo (kaffe och apelsinjuice) sen ner till gymmet innan frukost och jobb :)

Kan man bli svullen över sittbenen
Känns så
Har ont överallt och har förlagt min arcoxia
Den ligger nog i flyttlådorna som jag hoppas firman fick med sig
Trots större lastbil än sist och inte mer grejer så fick de inte plats utan var tvungen att lämna kvar saker
En kompis ska köra hit dem om nån vecka och hälsa på samtidigt
Så korkat
Jag har ju ändå mindre grejer än en normal lägenhet men

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter