God morgon! Ordningen är återställd; sambon låg på typ kanten av sin sida på sängen då stora katten lagt sig där inatt och fläkt ut sig ordentligt 
.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut som en relik från 1992 - men det är ju meningen också.Första dagen på jobbet efter semestern, lär bli segt idag, men ska försöka få igång min nya dator, som äntligen kommitVisa bifogad fil 189038
Ja, precis. Kände att det är perfekt att ha som jobbdator.Ser ut som en relik från 1992 - men det är ju meningen också.
När kompisen hade gamla jycken kvar var alltid starten på dagen att först pinka och sen hoppandes och skuttandes med glädjeskall dra ut till ko-gänget i hagen och hälsa godmorgon på dom en efter en och hade det kommit en ny kalv skulle den ha lite extra uppmärksamhet, han var helt enkelt en i gänget. Han och tjuren hade sina bus-bataljer, dom hade skitkul och var av samma skrot och korn båda två och riktiga retstickor.Intar kaffe och försöker vakna till liv. Känner mig som något katten släpat in. Natten var bedrövlig och jag har legat vaken i flera timmar. Alltid skönt att få en insikt på ett problem men måste den komma mitt i natten så man vaknar och måste fundera ut nästa steg för att kunna sova igen? Känns som stort slöseri med sovtid helt enkelt.
Lilla hunden har lycko zoomis på gräsmattan. Det här är hennes Primetime, morgonen på gården och gå och inspektera allt, hagar, hästar, gräsmattan, kika på grannarna och allt annat efter natten. Alltid lika glad och upprymd.
Följde det med extra startsnöre till den där och en fettspruta till hårddisken?Första dagen på jobbet efter semestern, lär bli segt idag, men ska försöka få igång min nya dator, som äntligen kommitVisa bifogad fil 189038
Jag brukar säga att vissa dagar är man inte riktigt på topp, resten av dagarna är det ännu sämre.På jobbet. sovit som en krattamen bar aköra på. Försöker motivera mig till jobb men har mest sprungit runt och pratat strunt med kollegorna som kommmit tillbaks från semestern
Sen går huvudet åt alla håll och kanter så fokus idag är inte min grej
Ja ja blir en bra dag detta med![]()
"Min" VC har bra betyg, den har ett betyg på 84% för vård och behandlingSka byta vårdcentral, så googlar runt. Känns lite hopplöst när alla i området får skitbetyg oavsett vad. Där alla verkar ´ha dåligt bemötande, ont om tider och personalbrist. Hur hittar man en bra vc då?
Ska byta vårdcentral, så googlar runt. Känns lite hopplöst när alla i området får skitbetyg oavsett vad. Där alla verkar ´ha dåligt bemötande, ont om tider och personalbrist. Hur hittar man en bra vc då?
Jag har haft min i flera år och varit hyfsat nöjd fram till sista året men hur det skötts senaste tiden är under all kritik och jag har inget som helst förtroende för dom. Min ena granne jobbar dessutom där och det känns inget vidare då jag fått strida för min vård sista året och sist snäste hon av mig i telefonen fast det var första gången jag pratade med just henne i telefonen där och hon vad jag vet aldrig varit involverad i min vård. Jag får en känsla av att hon inte varit tyst om min journal till en annan granne som plötsligt vet saker den inte borde (dom är bästa vänner) men har inga bevis så släpper det men vill byta av den annledningen med. Hade gärna sett inloggningarna i min journal här men det kan jag inte se och chefsläkaren där känns inte pålitlig. Han har gjort fel med min medicin flertalet gånger nu i sommar och det känns inte tryggt. Till och med apoteket har reagerat på hans recept och hjälpt mig rätta till saker.Håller med om att det är hopplöst. Jag hade faktiskt en vårdcentral jag var nöjd med i flera år. Men sen blev de sämre och sämre så jag bytte och bytte igen. Bokningsbara tider existerar inte och de hänvisar bara till dropin där man aldrig vet hur länge man får vänta. Sedan tycker jag inte att diskutera pågående medicinering som inte riktigt fungerar hör hemma på dropin men det är det enda de har tydligen. Kan inte byta vårdcentral igen heller på ett tag nu då det ju inte är obegränsat antal byten man kan göra.
Jag bytte vårdcentral sen en läkare bestämt sig för att jag var alkoholist och det var därifrån mina magsmärtor kom, jag sa klart och tydligt "jag har aldrig rökt och dricker ingen alkohol", då skrev kärringen "röker inte, dricker alkohol" dessutom vägrade hon rätta journalen så jag anmälde henne, det var sista felet hon gjorde inom svenska sjukvården, dom drog in hennes legitimation så jag undrar hur många fel hon gjort i sin svenska karriär, den vårdcentralen hade jag inget förtroende för tidigare då resten av personalen är "sådär" men detta blev droppen, då bytte jag.Jag har haft min i flera år och varit hyfsat nöjd fram till sista året men hur det skötts senaste tiden är under all kritik och jag har inget som helst förtroende för dom. Min ena granne jobbar dessutom där och det känns inget vidare då jag fått strida för min vård sista året och sist snäste hon av mig i telefonen fast det var första gången jag pratade med just henne i telefonen där och hon vad jag vet aldrig varit involverad i min vård. Jag får en känsla av att hon inte varit tyst om min journal till en annan granne som plötsligt vet saker den inte borde (dom är bästa vänner) men har inga bevis så släpper det men vill byta av den annledningen med. Hade gärna sett inloggningarna i min journal här men det kan jag inte se och chefsläkaren där känns inte pålitlig. Han har gjort fel med min medicin flertalet gånger nu i sommar och det känns inte tryggt. Till och med apoteket har reagerat på hans recept och hjälpt mig rätta till saker.
Ibland ångrar jag att jag flyttade hit, i min gamla stad hade jag en bra vc, bra läkare, bra veterinärer. Jag måste dessutom byta veterinär till hästarna också mitt i allt. Jag har bra veterinärer men dom finns på längre avstånd än vad som är smidigt. Kattens veterinär är ju toppen men det tog ju ett tag att hitta henne. Enkelhet och trygghet är allt jag vill ha i dessa kontakter. Att flytta hit har varit allt annat än enkelt. Troligtvis kommer jag flytta härifrån en dag.
Jag har haft min i flera år och varit hyfsat nöjd fram till sista året men hur det skötts senaste tiden är under all kritik och jag har inget som helst förtroende för dom. Min ena granne jobbar dessutom där och det känns inget vidare då jag fått strida för min vård sista året och sist snäste hon av mig i telefonen fast det var första gången jag pratade med just henne i telefonen där och hon vad jag vet aldrig varit involverad i min vård. Jag får en känsla av att hon inte varit tyst om min journal till en annan granne som plötsligt vet saker den inte borde (dom är bästa vänner) men har inga bevis så släpper det men vill byta av den annledningen med. Hade gärna sett inloggningarna i min journal här men det kan jag inte se och chefsläkaren där känns inte pålitlig. Han har gjort fel med min medicin flertalet gånger nu i sommar och det känns inte tryggt. Till och med apoteket har reagerat på hans recept och hjälpt mig rätta till saker.
Ibland ångrar jag att jag flyttade hit, i min gamla stad hade jag en bra vc, bra läkare, bra veterinärer. Jag måste dessutom byta veterinär till hästarna också mitt i allt. Jag har bra veterinärer men dom finns på längre avstånd än vad som är smidigt. Kattens veterinär är ju toppen men det tog ju ett tag att hitta henne. Enkelhet och trygghet är allt jag vill ha i dessa kontakter. Att flytta hit har varit allt annat än enkelt. Troligtvis kommer jag flytta härifrån en dag.