Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Morgonens runda avverkades i spöregn ena stunden och solsken nästa.
Ätit god sallad från café.
Halvligger under filten och tittar på ny säsong av the Rookie och växlar med bok.
IMG_1431.webp

Ligger i sängen och magen är extremt upprörd
Ska skruva ihop mitt skrivbord idag så sonens tv kommer upp från golvet
Bära ut ett par saker till förrådet

Tycker synd om min särbo. Han hade sett fram emot att gå på metalfestival men han sällskap behövde jobba istället. Så nu har han ingen att gå med för han känner ingen i Sverige längre efter 11 år utomlands 😞
Å andra sidan brukar det inte vara speciellt svårt att hitta folk att prata med på festivaler, med lite tur kan man få nya vänner också :)

• Gilla
Reactions: Sel
Eftersom min nuvarande har ett tomt stall som bara väntar på en häst, och det är hästar på varenda annan yta här där vi bor nu så har jag mailat 2 ridskolor i området. Det är lite självförsvar, om jag rider på ridskola så kan jag inte göra något dumt, ellerhur???
Det ska stå nuvarande HYRESVÄRD. Och hon har dessutom glatt meddelat att vill jag ha häst där så får jag det :crazy:

Det här är INTE bra. Jag vill ju inte ens ha häst i box.

Hoppas någon av ridskolorna återkommer fort!

Sitter i väntrummet och väntar på min läkartid. Galet hungrig så jag hoppas att det går snabbt.
Det gick väldigt snabbt, men jag glömde först ta på mig skorna igen efter besöket så var på väg att gå därifrån utan skor 🫣 Sedan när jag hade gått ufrån sjukhusetoch skulle äta så insåg jag att jag glömt min högt älskade Fredlöshoodie. Var bara att gå tillbaka igen.

Det gick väldigt snabbt, men jag glömde först ta på mig skorna igen efter besöket så var på väg att gå därifrån utan skor 🫣 Sedan när jag hade gått ufrån sjukhusetoch skulle äta så insåg jag att jag glömt min högt älskade Fredlöshoodie. Var bara att gå tillbaka igen.
Men bra ändå att du kom på det! Speciellt skorna

Blåser fortfarande halv storm här men varma vindar och vad jag kan se så ska det hålla i sig i fler dagar, dvs hästarna kan få lite lättnad från sina täcken och huvor ett par dagar :bow:

Det ska stå nuvarande HYRESVÄRD. Och hon har dessutom glatt meddelat att vill jag ha häst där så får jag det :crazy:

Det här är INTE bra. Jag vill ju inte ens ha häst i box.

Hoppas någon av ridskolorna återkommer fort!
Och jag skulle inte ha nån mer häst efter fjordan, det sket sig ju kapitalt när travet dumpade en folkilsken rödfuxmärr nästan ingen vågade hantera här, det blev 17 år till som hästägare.🙈:laugh:

Och jag skulle inte ha nån mer häst efter fjordan, det sket sig ju kapitalt när travet dumpade en folkilsken rödfuxmärr nästan ingen vågade hantera här, det blev 17 år till som hästägare.🙈:laugh:
Ja alltså. Jag vill ju ha eget stall, lösdrift om jag ska ha häst igen. Men att ha eget stall i Haninge är nog en utopi så det kommer aldrig hända.

Jag vet att jag inte trivs att stå i andras stall där allt är problem och krångel. De flesta lösdrifterna är alldeles för små för att det ska fungera för hästantalet, och så har de ofta för liten ätplats vilket föder konflikter bland hästarna. Jag vill inte ha det så. Så därav har jag bestämt att jag inte vill ha häst. För det är för krångligt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund