Vad gör vi? Del CCXXXIV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på avslutningsfest med dotterns teatergäng. Jag tror att eliten där fortfarande festar... var en kändis där och mycket musik. Sånt härligt gäng som inkluderar ungdomarna i gänget... nåja teater imorgon och sedan två föreställningar i Stockholm nästa vecka... längtar redan.

Jag har rensat i sadelkammaren, försöker sälja några saker bland annat tre nya saker för mindre än halva priset så totalt 150kr. En köpare hör av sig. vill att jag ska betala frakten på 124kr för det blir för dyrt för henne annars :meh:

Man slutar aldrig förvånas över människor :rolleyes:

Freeeeeeeeeeeeeedag och på jobb med rikigt illa hår så funderar allvarligt på att ta en jobbkeps :D

Orkade verkligen inte duscha imorses så får skylla mig jsälv men klockan ringde X antal ggr och jag kom bara inte upp.

Kollegan ser ut som om han gått en rond mot Mike Tyson och förlorat (inflammation/infektion i ögat som svullnat upp) så vi kallar honom idag för piraten.

Vilket tydligen var bättre för på hans föra jobb printade de ut en bild på den tecknade versionen av Rongaren i Notre Dame och ja.. Likheten till och med nu är slående :rofl:

627107876_9bf20788-a82f-4821-b2c3-aa0171eaf8b0.jpg

Har gått på morgonpromenad och varit allmänt på dåligt humör. Ikväll kommer bästa vännen hit för att vara här över helgen. Funderade först på att ställa in det, sedan kom jag på att han kan köpa choklad och cider till mig och då kändes det bra igen :p (Men framförallt inser jag att när jag är på humör för att ställa in allt och bara stänga in mig ensam i stugan så kan det vara bra att inte göra det, just för att bryta det dåliga humöret.) Så. Jobb idag. Sedan blir det ledig helg med städning av stuga, promenad på förhoppningsvis något nytt ställe, träning med hundarna på kappbanan, massor av god mat och okomplicerat sällskap. Det blir nog bra ändå.

Jag och dottern satt igår och kollade på nyheterna där de tog upp att permafrosten tinar, vi satt därefter och pratade om klimatförändringarna... stackars de barn som växer upp till detta..

Jag framhöll att vi måste ha hopp, annars ger vi (människan) upp och slutar försöka.

Blev ännu mer pepp att leva så hållbart jag/vi kan, och sitter därför nu och letar efter ny (eller ja, begagnad) ryggsäck att ha till familjeutflykter eftersom vår nuvarande är ett trasigt, syntetiskt, vrak. Tänkte mig hitta en fin i läder, som går att smörja och hålla fin i nästintill en evighet, precis som bra läder i träns till häst.

Har vägt min ena tjockis. Ja inte jag, utan ena hunden då. Den här tjockisen har gett upp om vågen. Men hunden, som mest, för ett år sedan lite drygt vägde hon 8 kilo, då kastrerades hon.

Vi har sedan dess kämpat lite med att dels hitta rätt mat som inte bara producerar mängder med bajs. Vi gick tillbaka till fodret vi vet funkar, som egentligen innehåller för mycket av det mesta. Men vi ger en liten mängd av det + en liten mängd våtfoder.

Och nu väger hon faktiskt 7,2 kilo. Det finns fortfarande att ta av. Men det går sakta åt rätt håll. Och det är okej att det tar lite tid. Helst tror jag att hon ska ner runt 6,8 så det är en bit kvar innan vi är nöjda. Men det är väldigt skönt att det händer nånting, för det tog sån tid innan vi kom hit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXV
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund