Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utöver att fjanta mig här om myror gör jag en kycklingpaj utan getost, men det får gå. Ska bli gott!

Spionen har träffat sin kompis en stund också och var lika otålig som vanligt på väg dit, går aldrig fort nog att träffa honom.

Ska duscha, renbädda, fylla dosetter och kravla i säng. jobb på plats i morgon och hoppas på jordgubbsköp också..... Är så sugen!!
Dina pajer är inspirerande! Vill härma någon dag när planeterna står rätt.

Jag är verkligen glad att jag inte är en sådan som vänder på dygnet när jag är ledig :nailbiting: . Nej, jag går inte upp kl 5:30, men jag ligger aldrig längre än 6:30-7 pga hästarna. De ska ju ha sitt vare sig jag är ledig eller jobbar :) .

Och jag blir närmast mordbenägen när jag ska sätta ihop möbler så gör det helst själv utan andra människor i närheten och svär högt. Sen försöker jag alltid mot bättre vetande alltid sätta ihop saker och ting utan att kolla beskrivningen först. Har jag någonsin lyckats göra rätt på det sättet? Nej. Har jag lärt mig att inte testa igen? Nej. Gör jag om det? Garanterat! :angel: :D

Så jättebra att det finns någon som gillar det för det är nog det värsta jag vet ärligt talat 😅

You and me sistah!

Och jag blir närmast mordbenägen när jag ska sätta ihop möbler så gör det helst själv utan andra människor i närheten och svär högt. Sen försöker jag alltid mot bättre vetande alltid sätta ihop saker och ting utan att kolla beskrivningen först. Har jag någonsin lyckats göra rätt på det sättet? Nej. Har jag lärt mig att inte testa igen? Nej. Gör jag om det? Garanterat! :angel: :D

Så jättebra att det finns någon som gillar det för det är nog det värsta jag vet ärligt talat 😅
Ja alltså inte vill jag ha andra människor omkring mig samtidigt, särskilt inte om de vill hjälpa till. :D De får gärna sitta på soffan och surra neutralt om de vill, men jag gillar att bläddra igenom bruksanvisningen (alltid ;) ) kolla så att jag fått med rätt grejer och sedan skruva.
Det är juu lite som ett jättepussel fast där man får tvinga in bitarna om man vill!

Ja alltså inte vill jag ha andra människor omkring mig samtidigt, särskilt inte om de vill hjälpa till. :D De får gärna sitta på soffan och surra neutralt om de vill, men jag gillar att bläddra igenom bruksanvisningen (alltid ;) ) kolla så att jag fått med rätt grejer och sedan skruva.
Det är juu lite som ett jättepussel fast där man får tvinga in bitarna om man vill!
Alltså, har du verkligen träffat den lille IKEA-mannen på sistone? Han som inte säger ett ljud och visar - på de mest förvirrande vis - hur bitarna ska sättas ihop 🤪

Nu kom trevlig man och hämtade allt! Han tog även med sig lite annat skräp och hjälpte mig att flytta undan kartongerna med ikea byrån som väger ett ton (eller ja 37 och 32 kg) så nu har jag för första gången lite mer rum i vardagsrummet och hallen. Nu kan jag ju faktiskt städa! Även om det ligger saker högt och lågt kan jag lägga dem på kartongerna. Känns himla bra. Även om jag vräkt allt som låg i byrån på golvet i sovrummet.

Dock önskar jag att jag hade en katt som var lite skygg och inte ville träffa folk. Megara försökte smita ut och var extremt intresserad av allt som hände. Blev rädd att tiptapp mannen skulle snubbla över henne. Stängde in henne i köket, sur katt nu som tycker hon missade allt spännande.

Grannen ringde och ställde en konstig fråga. Har du TV?
Jag svarade sanningsenligt -nej. Hon sa att det varit konstigt länge och särbo ville se Bingolotto :D
Så jag förklarade att jag inte äger någon TV-apparat.
Oj...
Du är inte ensam! Jag har inte heller någon tv sen många år tillbaka. Det bästa av allt är att slippa en massa reklam! Det jag vill se streamar jag på laptopen. Resten klarar jag mig utan :up:

Jag skänkte bort min stora TV för två år sedan, använde den mest som skärm till datorn iaf och trodde inte den skulle överleva flytten. Först till kvarn och folk var som tokiga för att hämta den. Den som hämtade fick bära den själv, jag tog inget ansvar.

Alltså, har du verkligen träffat den lille IKEA-mannen på sistone? Han som inte säger ett ljud och visar - på de mest förvirrande vis - hur bitarna ska sättas ihop 🤪
Jag som kan Läsa beskrivningar och förstå, men inte se bilder och förstå har ett helvete med bildbeskrivningar faktiskt....

Dina pajer är inspirerande! Vill härma någon dag när planeterna står rätt.
Tack! De är verkligen enkla och passar ju mig som inte tål komjölkprotein, är så glad att det verkligen funkar att variera i oändlighet och få saftiga och goda pajer med ickemjölkprodukter!

Jag tar det jag har hemma, hade en gång kokta färskpotatis så tog det, skivade svamp, delade sparris och små tomat (älskar sparris och svamp), hackade paprika i olika färger och rädisorna behövde ätas så de åkte med. Använde köttfärs då. Salt och peppar, grönsaksbuljongtärning och kantarellfond sedan getost och vegansk philladelphiaost. Färdig pajdeg i botten på en form och i med allt och in i ugnen. Gjorde med kyckling och det var ännu godare och nu har jag inte getost tyvärr men det var gott ändå. ska testa falukorv och rester av kotlett eller stek när jag har det.

Ska definitivt hamstra både getost, pajdeg och philadelphiaost att ha hemma, en paj blir runt 5 måltider åt mig, brukar inte frysa in det utan äter lunch och middag några dagar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!