Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! De är verkligen enkla och passar ju mig som inte tål komjölkprotein, är så glad att det verkligen funkar att variera i oändlighet och få saftiga och goda pajer med ickemjölkprodukter!

Jag tar det jag har hemma, hade en gång kokta färskpotatis så tog det, skivade svamp, delade sparris och små tomat (älskar sparris och svamp), hackade paprika i olika färger och rädisorna behövde ätas så de åkte med. Använde köttfärs då. Salt och peppar, grönsaksbuljongtärning och kantarellfond sedan getost och vegansk philladelphiaost. Färdig pajdeg i botten på en form och i med allt och in i ugnen. Gjorde med kyckling och det var ännu godare och nu har jag inte getost tyvärr men det var gott ändå. ska testa falukorv och rester av kotlett eller stek när jag har det.

Ska definitivt hamstra både getost, pajdeg och philadelphiaost att ha hemma, en paj blir runt 5 måltider åt mig, brukar inte frysa in det utan äter lunch och middag några dagar.
Du har alltså ingen äggstanning?
Jag tycker inte om äggstanning, eller ägg öht, så lät spännande!

Jag tror någonting bor under vårt hus den här sommaren.
Sedan tre nätter har Kim envist suttit framför spisen (det enda öppna utrymmet till golvet bakom köksinredningen, som i sin tur bara är glesa brädor över ett kryputrymme under stenhuset) och spanat på nätterna. Iblant lite lojt, ibland mer intensivt. Han kommer alltid och lägger sig så småningom.
Jag undrar om det är någon igelkotte eller något som boat där. Det finns inga tecken på möss eller råttor och jag har kollat så att jag har alla två ormarna i förvar. :D

Det är slut på semestern men det vägs upp av att vår kommande valp förväntas komma till världen denna vecka. Det är planerat på söndag men tiken har boat in sig ordentligt och uppfödaren tror att valparna snarast kommer i mitten av veckan. Så nu håller vi tummarna för att allt går bra och att det kommer en liten tikvalp som får flytta hem till oss i höst!

Här är det lite regn. Lite lite lite. Mest grått.

Ingen annan har kommit till jobbet än. Konstigt, de brukar dyka upp runt halv åtta. Ja ja, jag sköter mitt ändå. Men känns konstigt att sitta själv.

Ledig i dag och klurar på en plan. Jag tycker det räcker med planen för kisse nu men måste skaka fram en plan för unghästen och sedan stoet. Önska jag hade någon att lägga över det på en stund. Lite mer kaffe och så en promenad med hundarna så kanske lösningarna ramlar ner från det blå? Fast det blå är grått i dag och regnet hänger i luften så det kanske inte fungerar. Oavsett behöver min kropp en promenad, träningsvärk och sovit dåligt i natt.

Utöver att fjanta mig här om myror gör jag en kycklingpaj utan getost, men det får gå. Ska bli gott!

Spionen har träffat sin kompis en stund också och var lika otålig som vanligt på väg dit, går aldrig fort nog att träffa honom.

Ska duscha, renbädda, fylla dosetter och kravla i säng. jobb på plats i morgon och hoppas på jordgubbsköp också..... Är så sugen!!
Hur funkar rottis att vara ensam då?
Hon borde fixa det

Jag är verkligen glad att jag inte är en sådan som vänder på dygnet när jag är ledig :nailbiting: . Nej, jag går inte upp kl 5:30, men jag ligger aldrig längre än 6:30-7 pga hästarna. De ska ju ha sitt vare sig jag är ledig eller jobbar :) .
Samma här pga hundarna
På fredag är det dags
Ska börja vid 8:30, hämta ut dator mm
Sen ska jag logga in på alla system innan vi har möte kl 10

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter