Vad gör vi? Del CCXXXV

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Upptäckte att båda hundar inte var vid mig nu när jag sitter vid datorn. De brukar vara här då. Sen skäller det bestämt en gång i köket. Går in och kollar. Då ligger en död liten spindel där mellan två intensivt stirrande småhundar. Gissar att min hund boinkat ihjäl den med näsan, som vanligt. Och sen blev de upprörda när leken var slut. Ändå skönt att det typ är så långt deras jaktlust sträcker sig. 😅

1000018408.webp

Har roat mig med att slipa upp en missfärgad bänk som min morfar tillverkat en gång i tiden. Ska bara behandla ytan. Nu står den på en inglasning, så den kommer hålla sig fin i många år!

Tittat på tillfälliga lägenheten och fick panik.
Brukar räkna med allt negativt men inte tänkt att lägenheten skulle vara så sliten och äcklig. Fläckar på golv och väggar. Svara spår på golven. Tydliga matrester på spisen, i kylen mm

Så ringde hyresvärden och ska få se en annan imorgon.
Ska isåfall bara hinna flytta el, internet mm till den 18de då flyttfirman kommer 🙃🙃🙃

Valet att gå ner till att arbeta två timmar och vara sjukskriven två var rätt val. De här dagarna har jag helt sonika sovit och växlat med att gå ut med hundarna större delen av resten av tiden. Har varit extremt trött och ändå sovit på natten. Huvudvärk och yrslig varje dag, men kanske är denna första veckan sedan återgång från semestern som jag kan jobba en hel vecka utan anfall.

Sista pajbiten åt jag till lunch/frukost så får fundera på någon vettig mat sedan. Har matlådor, men funderar på potatisbullar och fiskpinnar.

Upptäckte att båda hundar inte var vid mig nu när jag sitter vid datorn. De brukar vara här då. Sen skäller det bestämt en gång i köket. Går in och kollar. Då ligger en död liten spindel där mellan två intensivt stirrande småhundar. Gissar att min hund boinkat ihjäl den med näsan, som vanligt. Och sen blev de upprörda när leken var slut. Ändå skönt att det typ är så långt deras jaktlust sträcker sig. 😅
Du kommer att bli ganska mager om du ska lita till dina jakthundar "när krisen kommer"... :angel: :D

En bekants jakthund tog hela myggdraperiet med sig när han såg ett rådjur på gräsmattan, det rådjuret gav honom som vanligt bara en blick, typ "jaså där kommer du" och fortsatte beta.:rofl:

Valet att gå ner till att arbeta två timmar och vara sjukskriven två var rätt val. De här dagarna har jag helt sonika sovit och växlat med att gå ut med hundarna större delen av resten av tiden. Har varit extremt trött och ändå sovit på natten. Huvudvärk och yrslig varje dag, men kanske är denna första veckan sedan återgång från semestern som jag kan jobba en hel vecka utan anfall.

Sista pajbiten åt jag till lunch/frukost så får fundera på någon vettig mat sedan. Har matlådor, men funderar på potatisbullar och fiskpinnar.
Detta har jag missat helt. Skönt!

Tog hundarna i koppel och vandrade iväg med några äpplen jag plockat till hästarna för att vattna. Blev genomsvettig innan vi var hemma igen trots att det inte är långt och det blåser. 🥵

Jag blir så förvirrad över såna här inlägg. Jag hade 7+ när jag klev upp. På orten sambon jobbar (bara någon mil härifrån) hade de haft 2+ 🥶
Det har varit JÄTTEKALLT (ensiffrigt) på morgnarna här också, och det var det i morse också. Men idag på eftermiddagen hade vi 26 grader.

I dag blev det stall direkt efter jobbet och sen har jag tillbringat resten av eftermiddagen ich kvällen med att städa. Passar även på att tvätta soffklädseln, kuddar och filtar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Vad gör vi? Del CCXXXIII
  • Vad gör vi? Del CCXXXII
  • Vad gör vi? Del CCXXIX
  • Vad gör vi? Del CCXXVII

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund