Vad gör vi? Del CXLIII

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare tanten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 002
  • Visningar Visningar 82 168
Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså älskar hur du lär känna alla!

Jag är social men lite rädd för att människor ska vara konstiga så jag vågar inte riktigt lära känna folk så där 😁

Är jag på humör pladdrar jag med allt och alla :D Det är faktiskt rätt bra i mitt yrke, det gör ofta att saker går smidigare eller att jag grundlagt kontakter som senare visat sig blir väldigt användbara. Men jag gör det inte med beräkning, det är bara roligt.

Sitter fortfarande kvar på kontoret och bryter snart ihop. Fortfarande ingen leverans i sikte, jag som hade hoppats att de skulle dyka upp kring 10-11 så att jag kunde gå hem sedan. Jag har så vansinnigt ont i halsen och mår som en påse skit, men istället för att vara hemma och vila är jag fast här. Glömde till på köpet att ta med mig lunch, trodde nog att jag skulle ha kommit loss tills dess. I en stund av desperat optimism tänkte jag att jag åtminstone kunde unna mig en riktigt god lunch från caféet rakt över gatan. En ostmacka och varm choklad, eller något lika trösterikt. Då inser jag att jag glömt plånboksjäveln hemma och därmed inte kan köpa någonting överhuvudtaget. :arghh:

Tuggar på en gammal torr snack bar som jag hittade i skåpet, dricker honungsmjölk och ber till gudarna att det förbannade budet dyker upp snart. Gör hen inte det av någon anledning så vet jag inte vad jag gör, men jag kommer i alla fall att vägra att åka hit imorgon också. Det är INTE mitt jobb och framförallt inte mitt problem.

Katter och dörrar är en läskig kombination 🙄. För några år sedan höll ju hankatt på att smita och hann halvvägs ut så jag höll på att klämma av honom på mitten av misstag, ingen skada tack och lov! ❤. Släppte ut katterna precis nyss och skulle stänga dörren och räknade inte med att hankatten ville vara ute max 30 sekunder i drygt 5 minusgrader så han snabb som en vessla höll på att ta sig in igen så huvudet kom i kläm; gissa om jag höll på att skita knäck när jag tyckte det knakade till 😳. Katt inkommen och jag kan inte känna något skadat och tuggade sina torrkulor, tack och lov igen ❤. "Bara" katt som inte verkade helt tillfreds med att vara nära matte efter att hon höll på att klämma av honom skallen, fullt förståeligt 🙈. Bara honkatten som inte varit med om en dörr-klämning än och jag hoppas det inte sker...!

Sitter och hatar soffor. Det verkar inte gå att på något enkelt sätt byta benen på soffan, så det går inte att köpa högre och på så sätt göra det lättare att städa under den. När jag kollar på nätet så har alla antingen låga ben eller extremt låga ryggstöd! Vill folk inte sitta bekvämt bakåtlutade och titta på tv eller vad är grejen? Jag vill ha högre ryggstöd än 10cm. Och jag vill kunna städa under soffan. Som jag vill kunna städa! Fyfan.

Egentligen ska jag få färdigt min hemtenta så jag kan åka och titta på en hund imorgon men jag ”råkade” upptäcka att alla säsonger av Morden i Midsomer finns på Viaplay. Så jag genomför en högst empirisk studie av varför man inte ska flytta till den fiktiva engelska landsbygden just nu, om någon frågar. :angel:

Egentligen ska jag få färdigt min hemtenta så jag kan åka och titta på en hund imorgon men jag ”råkade” upptäcka att alla säsonger av Morden i Midsomer finns på Viaplay. Så jag genomför en högst empirisk studie av varför man inte ska flytta till den fiktiva engelska landsbygden just nu, om någon frågar. :angel:

Jag fattar inte att det finns folk kvar att ha ihjäl där! :D :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Viktigt att stretcha när en jobbat hårt! 74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
52 096
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
71 070
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 612
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
71 238
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31