Vad gör vi? Del XCV

Jag fuskade "ofrivilligt". Eller?
Jag sjukade mig på provdagen så jag fick några extra dagar att "plugga". På min provdag blev jag satt ensam i en klassal och då vid lärarens bord och sedan lämnad ensam. Varför vet jag inte.
Öppnade byrålådan bredvid mig och där låg årskurs 7, 8 och 9 läroböcker...... resten är historia. Jag fick godkänt på proven :p
De läroböckerna känner jag att jag hade behövt ha idag, på provet :mad:
Men det en bra taktik för att få mer tid att plugga, alltså genom att sjuka sig på provdagen :p. Den taktiken användes flitigt idag i alla fall, halva klassen hade prov-sjukan. Skillnaden är att omprovet/restprovet kommer vara i en aula utan läroböcker och med flera provvakter ;)
 
Min mobiloperatör har inte haft mobil data på hela dagen och jag har känt mig lite naken av att inte kunna använda internet när jag har varit ute hela förmiddagen. Precis kommit hem från lunch med maken och dricker nu en kopp te och kollar ikapp på nyheter och sociala medier.

Red en ny slinga med hästen idag och hittade ett par ställen där jag kunde låta hästen sträcka ut. Jag har hästen i närheten av en galoppbana och önskar att vi fick rida på deras träningsbanor, de är fantastiska :love:
 
Har du ridskola eller liknande?
Ja bland annat i mindre skala, har några grupper varje vecka och sen några privatlektioner. Tanken är att komma igång mer med själva lektionsverksamheten med fler grupper men då behöver jag köpa in fler hästar och fick sas kalla fötter efter torkan i somras. Men nu kanske det är på g med en häst att flytta hit men har inte gjort besiktningen ännu så vågar inte ropa hej. Blir det något så kan han troligen gå till hösten och nån enstaka nu på våren.
Se flesta som står här är enbart inackorderade, några av dessa kan dock gå lektion med så det blir win win
 
Ja bland annat i mindre skala, har några grupper varje vecka och sen några privatlektioner. Tanken är att komma igång mer med själva lektionsverksamheten med fler grupper men då behöver jag köpa in fler hästar och fick sas kalla fötter efter torkan i somras. Men nu kanske det är på g med en häst att flytta hit men har inte gjort besiktningen ännu så vågar inte ropa hej. Blir det något så kan han troligen gå till hösten och nån enstaka nu på våren.
Se flesta som står här är enbart inackorderade, några av dessa kan dock gå lektion med så det blir win win

Spännande:)
 
Sitter och tar det lungt innan jag kor in till sta'n och gar med nagra vanner till Colombia's affar for anstallda innan vi gar ut och ater lunch. Dar kostar allt 30% mindre an i vanliga affarer (Man maste antingen ha special pass eller anstallds kort for att komma in) och en av vannerna har ett specialpass for "familj och nara vanner" som ger ytterligare 30% for alla som foljer med henne :cool:.
Numera ar de flesta av mina fritidsklader fran Columbia ... Imagine that. :p
 
Skulle till Närvårdsteamet idag. Kl13.30 men när jag och morsan väl var där, så var tiden kl15... Felbokat av dem:cautious:
Så vi gick lite på stan, handlade lite på Hemköp, New Yorker och nya affären, Normal
 
Fick typ klimatångest under dagen idag :crazy: Men är lite bättre nu (även om jag fortfarande är rätt pessimistisk), dvs jag kan tänka på annat :grin:
 
Nu ska jag jaga rätt i ett förråd till våra möbler. Och ett släp att köra dem i. Ska bli så skönt att slippa åka upp till Falköping varenda helg för att titta till huset! Två helger till, sen är det finito med huslivet (:cry: mitt växthus!)

Väntar bara på att rörmokaren ska komma igen och börja med duschen. Det är några grejer jag behöver prata med honom om. Eller ja, det kan väl vänta egentligen. Han lär vara här typ hela dagen.
 
Alltså, folk är jättegulliga och vill hjälpa mig med mitt font-problem. Men de läser ju inte vad som är problemet :cautious: Får tips i stil med "installera fonterna" (det var det första jag gjorde, och skrev i trådstarten) och "starta om datorn" (vilket jag gjorde och skrev i trådstarten).
Jag blir glad att de vill hjälpa men frustrerad när de inte läser.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 460
Senast: Marita73
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
62 623
Senast: Scata
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp