Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har sådär irriterande ont i kroppen att det är hanterbart utan värktabletter men galet irriterande och jag vet att en tablett skulle fixa det men jag ogillar att ta dessutom blir min mage arg.

Va -20 då killen klev upp så bara att elda idag...

Har du gått första hjälpen-kurs förut? Jag har kursdiplom sedan tidigare men funderar på att ta en uppfräschning.
Det är en bra ide att gå utbildningen med vissa mellanrum .Vi på frg gör det varje år .Nu har dom ändrat i bokstäverna så jag vet inte vad det heter .Då ingår första hjälpen hlr och hjärtstartare .Då vi ofta hjälper till på större evenemang så verkar det som arangörerna kräver det av oss !

Här blåser det inte men den jäkla snösn som inte verkar ge sig .Det är snöflingor i luften hela tiden och solen skiner igenom så det verkar bli att jobba inatt och skotta bort all snö men den är så lätt att man nästan inte behöver ha bladet nere utan den blåser bort av vinddraget

Tillbaka från hundkursen, några saker gick väl ok annars sprang pälsmonster mest med nosen i mattan. När han inte gjorde det var allt annat mycket roliga lyssna på än att ha fokus på matte :meh:
Tävling känns väääääääldigt lång bort just nu :cool:

Hittat nya tråden :D
Lite seg :p
Skyller på att jag haft mycket att göra ;)

Tar det lugnt just nu. Sonen kommer strax hem från skolan så då blir det full rulle igen.
Städade tösens rum innan idag och höll på att dö av skratt. Hittade en så fin lapp som hon skrivit till sin storebror.

"Till X"

"X Du har fot ADHD
Du moste lära dej
hur man beharskar
sej från X"

Det roliga är att hon själv har ADHD så det kommer verkligen från rätt mun :rofl: :rofl:

Känner för att lägga mig på gråtande på golvet och sparka och slå på det.

Mår illa pga den hemska värken i kroppen :arghh:

Damp precis ner ett trevligt brev från försäkringskassan... :arghh:
*Skjut mig*
Jag fick också brev från Försäkringskassan i veckan. Jag hade tydligen fått för mycket bostadsbidrag år 2015 så eventuellt får jag betala tillbaka typ 2500 kr :banghead:
Hoppas ditt inte var ännu tråkigare än mitt.

Men vad har PostNord börjat med nu?! Nu ska man boka hemleverans! Supersmidigt för vanliga dödliga som vill ha kvällsturer, men jag vill ha dagtid :banghead: och att de kommer och lämnar utan att jag behöver boka tid! Går en dag extra åt det, paketet är i kommunen men kunde boka tidigast imorgon kväll :turd: Och då lär jag inte ha kvar min postgubbe, för han jobbar dagtid :rage:

Jag fick också brev från Försäkringskassan i veckan. Jag hade tydligen fått för mycket bostadsbidrag år 2015 så eventuellt får jag betala tillbaka typ 2500 kr :banghead:
Hoppas ditt inte var ännu tråkigare än mitt.
Vårt brev handlade om samma sak, dock ville dem ha tillbaka en lite större summa av oss :arghh::arghh::arghh:

Hemma från Ikea och Borlänge. Trevligt. Fick ett par skor och en tröja i för tidig födelsedagspresent av mamma :up:

Jag ska ju ner till Skåne en snabbvända imorgon tills söndag (vann ju biljetter till clinic i Flyinge som jag ville gå på), hade tänkt åka hem tidigt på söndagen för att familjen hade planerat att vi skulle ut och äta och bowla på söndagen, då min bror nyss fyllt år och så fyller jag år nästa vecka. Jag bad om det gick att boka bordet till typ 4 på em (vi hade inte bestämt någon tid sen innan), för då skulle jag hinna hem från Skåne. Idag fick jag höra att mammas man hade bokat till klockan 1 :banghead: Så jag blir helt enkelt utan mat och bowling. Mamma försöker släta över och säga att vi kan ju ut och äta bara hon och jag typ den 20e feb, annars om vi ska vänta ända till den 20 mars innan vi kan boka nått hela familjen igen, "för det är ju så omständigt när du bara är ledig varannan helg". :meh: Jag kanske är bitter men det är inte så kul att hela tiden få höra att det inte går att göra något/planera något pga mitt jobb, eller att "jag bokar ju in en massa saker hela tiden när du är ledig"... Ja jag var till Malmö min förra lediga vecka och nu råkade det här bli den här helgen, visst jag är inte tvungen att gå på det, men nu när jag vann biljetter så hade det vart kul att gå + att träffa vännen som jag inte sett på nästan ett år... Samma visa vid jul, dom kunde inte ens vänta med att varken öppna julklappar eller äta mat tills jag hade vaknat och kommit ut (gick upp vid tre tror jag) på julafton, vilket gjorde att jag fick öppna mina själv och äta maten själv när dom andra pysslade med annat. Fan känner mig ledsen nu.
Sorry för massa svammel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 373
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 144
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pluggtråden
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?