Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från veterinären! Zelma är antagligen allergisk mot tråden hon är sydd med. Nu blir det metacam och antibiotika och återbesök på tisdag em.
Ska göra några varma mackor och däcka i soffan. Allt stalljobb och förberedelser för att lämna och hämta häst får göras i morgon bitti. Blir till att gå upp tidigt!

Men lilla kisse då! Skönt att det inte var värre även om det är illa nog :up: Båda mina senaste kissar läkte väldigt snabbt och enkelt trots att han var tvungen att öppna lite mer på Tassa för att allt låg lite knepigt. Sedan lyckades matte ta stygnen på båda fast hon var lite (läs MYCKET) nervös... :cautious:

Vaken och har ätit frukost :)

Ska ta mitt stall före jag åker till klubben och är banansvarig. Någon erfaren som har lite sista-minuten-tips? (Jag har varit banpersonal många gånger förut, men inte ansvarig..)

Ta det lugnt. Det hjälper inte att stressa upp sig, då blir alla andra stressade också. Det ska se ut som och verka som att du har full koll på allt även om så inte är fallet :D Sedan löser man problemen när de kommer :rofl:

Så är det alltid när jag jobbar typ :p

Laddar för att hämta en ny hösilagebal, hämtade en igår som tyvärr var dålig. Första gången på två år från min höbonde, så jag klagar inte. Han byter ut den utan snack. Mer än att han tycker det var jobbigt att vi fått en dålig bal. Men det är ju sånt som händer.
Sen är det Fuffe-Hunds 7 årsdag idag! Ska köpa leverpastej och ost så han får en traditionsenlig leverpastejtårta :love:

A ska på kalas idag och jag har inte någon aning om vad hon ska ge för present. Födelsedagsbarnet är inte pysslig, inte i närheten av att kunna läsa, inte fysiskt aktiv. Min unges totala motsats! O_o

Det var visst rätt så avancerat att baka egna baguetter.....undra hur de blir när de är klara...
Funderar även på hur jag ska lösa det andra problemet, ungen skulle visst stå på 275 grader och min ugn slutar på 250 grader, funderar på hur mycket längre den behöver stå inne då. Inte lätt detta. :p

Får gå ut och städa efter att någon stannat och städat ur en nerspydd bil och slängt påsar på gården .Trodde dom tog skräpet med sig men det gjorde dom inte

Katt badad, att bli badad när man inte vill är inte okej så det ligger en annons på blocket där hemsk människa bortskänkes.
Men avföringen i baken och svansen är borta och inga rivmärken eller bithål i skinnet så det får vi vara nöjda med.
Det roliga är att hon älskar vatten egentligen, spola hela sig under kranen är kul men det här var ju bara kränkande.
Övriga gånger hon badat har hon myst men som sagt tvätta svans och rumpa i n t e okej faktiskt!

Får gå ut och städa efter att någon stannat och städat ur en nerspydd bil och slängt påsar på gården .Trodde dom tog skräpet med sig men det gjorde dom inte
Men vad enda in i glödvarmaste folk det finns :banghead::yuck:
Nästan så du ska hänga ut en säck så dem kan använda men samtidigt vill man ju inte direkt visa "varsågod och använd våran tomt till vad ni vill"
Lider med er!

Men vad enda in i glödvarmaste folk det finns :banghead::yuck:
Nästan så du ska hänga ut en säck så dem kan använda men samtidigt vill man ju inte direkt visa "varsågod och använd våran tomt till vad ni vill"
Lider med er!
Ja Får ställa soptunnan ute vid vägen .Nu har jag den vid väggen och den syns inte från vägen .Förut då jag hade den gamla plåttunnan och den stod på andra sidan vägen brukade dom slänga skräpet där

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 637
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 229
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 579
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 390

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka