Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt en liten värmeflaska i sjukt praktiskt format som jag kan ha på jobbet då det är så jääääkla kallt inne på arbetsrummet. Går emellanåt till kopiatorn för att värma mig.

Alltså det är ju helt hans val, men det var väl inte en orimlig fråga? Är det känsligt kan vi absolut sluta diskutera det dock.
Det är lite så att jag känner igen mig själv med djuren och man tror det ska bli bättre och han tänkte att under hennes andra kalvning kanske hon inte alls betedde sig som i den första så han passade henne men det var lika .Hade själv en tjur SRB förut som visade tendenser hela tiden men jag trodde det skulla rätta till sig då jag försökte vara social med honom var dag .Men en dag så glömde jag stänga grinden till foderbordet när jag fodrade och när jag kom till honom så sa det bara pang och jag satt som gjuten mellan hans huvud och vägen men av en ren reflex så fick jag ner handen och fick in fingrarna i nosen på honom och klämmde allt jag kunde förmå och fick honom att backa .Hade han haft huvudet en dm längre ner hade jag inte setat här idag .Så i hans kläder så hade jag slaktat henne direkt .Min tjur fick en ganska snabb trasport till slakteriet efter att han försökte ta mig .Menade inte att skriva så det verkade elakt isåfall ber jag om ursäkt !

När ens ömma moder, dag två av sjukskrivningen, frågar om man "mår nåt bättre då?"... :cautious: Orkar fan inte vara stressad över hur snabbt eller långsamt det går, också! :arghh:
Så där är min mamma också... :meh: - INTE vad man behöver direkt :down:
Styrke- och hoppas-på-bättring-Kram kommer här! :heart

Det är lite så att jag känner igen mig själv med djuren och man tror det ska bli bättre och han tänkte att under hennes andra kalvning kanske hon inte alls betedde sig som i den första så han passade henne men det var lika .Hade själv en tjur SRB förut som visade tendenser hela tiden men jag trodde det skulla rätta till sig då jag försökte vara social med honom var dag .Men en dag så glömde jag stänga grinden till foderbordet när jag fodrade och när jag kom till honom så sa det bara pang och jag satt som gjuten mellan hans huvud och vägen men av en ren reflex så fick jag ner handen och fick in fingrarna i nosen på honom och klämmde allt jag kunde förmå och fick honom att backa .Hade han haft huvudet en dm längre ner hade jag inte setat här idag .Så i hans kläder så hade jag slaktat henne direkt .Min tjur fick en ganska snabb trasport till slakteriet efter att han försökte ta mig .Menade inte att skriva så det verkade elakt isåfall ber jag om ursäkt !
Uppfattade ditt tidigare inlägg som irriterat, men var det inte så så var det ju bra att du förtydligade det :)

Gällande kossan så kan jag förstå att hans resonemang bottnade i hoppet, och kanske en kärlek till djuret i fråga. Bra att han inte ska fortsätta avla på den iaf!

Och läskig situation du var med om. Låter bra att inte spara den tjuren!

Här kom det också snö,inga mängder men det ligger vita tussar på marken.
Skulle tydligen komma här i morgon åxo men bara i små mängder men vi har några dm sedan förut så det räcker bara det ligger kvar till efter vasaloppet och rallyt här sedan kan det gott försvinna

La upp ett gäng möbler till salu i en grupp för min lägenhetsbyggnad på fb. Det blev strykande åtgång kan man säga, har bara en enda pryl kvar som jag vill bli av med nu :D
Nackdel med ovanstående: Jag har nu fullt med kläder i sängen eftersom byrån såldes fortare än jag räknat med.
Fördel med ovanstående: Jag måste nu vackert packa ner dom där kläderna inför flytt vare sig jag vill eller inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 72 73 74
Svar
1 470
· Visningar
52 928
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 632
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka