Kan inget om nötkreatur, så ursäkta om detta är en dum fråga. Men varför avlar man på en ko som har ihjäl sina kalvar?
Agronomen säger att det ska man inte. Speciellt inte highland som generellt inte är så tama.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan inget om nötkreatur, så ursäkta om detta är en dum fråga. Men varför avlar man på en ko som har ihjäl sina kalvar?
Agronomen säger att det ska man inte. Speciellt inte highland som generellt inte är så tama.
Trassel i stallet och så var jag hos min kuratorn i dag som drillade mig hårt. Välbehövligt antar jag men ihop med stalltrasslet blev det för mycket. Hej migrän och ångest lixom
Och så borde jag sova men eftersom jag bara drömmer mardrömmar varenda natt så känns sängen bara otäck och ångesten slår hårt när jag ens tänker tanken på att gå och lägga mig
![]()
Fd agronomstudenten håller medJag har enorm respekt för nötdjur, speciellt om de har hornen kvar, och ännu mer för Highland cattle (samt charolais... de gör sig bäst på tallriken
).
Mmmm fina vita charolais![]()
![]()
Det är väl för att tjuren går inne hos dom hela tiden !Kan inget om nötkreatur, så ursäkta om detta är en dum fråga. Men varför avlar man på en ko som har ihjäl sina kalvar?