Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Godmorgon tråden.
Helt galet trött efter knappt någon sömn alls i natt. Men men, upp och iväg till skolan och tentaskrivning. :wtf:

Blöder som en galning och har mensvärk som bara den. Måste dock få i mig lite frukost och sen gå ut och mocka lösdriften. Hästarna mer eller mindre lever i den nu när det är kallt och en massa snö.

Vaknade med huvudvärk. Tog en varm dusch med fönstret öppet så att jag fick andas kall, frisk luft och titta på den fantastiska soluppgången samtidigt. :heart

Mitt nya liv har börjat. :D

Det är hela salixåkern som avverkas invid min tomt. Jag har alltså levt med skog på tre sidor tomten och nu tas en sida ner och jag får utsikt mot grannar, jag får ljus och jag får insyn.

Det senare är dubbelbottnat... Både tråkigt att jag måste klä min anständigt när jag går ut om somrarna, men det minskar risken för tjuvar. Tills nu har man knappt sett att det finns ett hus där.

Nöjd efter en lyckad sånglektion och att jag klarade av något jag först mådde skit av och var supernervös för :up:
Nämligen att köra dit och hem själv, låter inte som någon stor grej kanske men jag får verkligen ångest av att själv ta mig till ställen jag inte är helt 100 på att jag hittar till. Egentligen skulle min bror följa med och köra, men han var sjuk idag och tidigare har jag avbokat då. Allt för att slippa köra själv, men idag var det dels för sent för att avboka och sedan tänkte jag att vad fasen, jag måste ju kunna köra till Örebro själv någon gång. Så, nervös som tusan slog jag på GPS;n, hoppades ta mig fram levande och åkte. Kände mig först som :arghh::cry::crazy::nailbiting:, men det avtog allt eftersom. Hem kändes mycket bättre, trots att jag åkte en annan väg. :up:
Gick vilse i skogen som 4 åring, vi var på scoutläger och mamma fick ett stort Grand mal anfall. Jag kom ner till tältet mitt i anfallet, fick panik och sprang ut i skogen. Blev världens pådrag med ambulans för henne och 3 hjärtstillestånd på vägen till sjukhuset. Jag irrade omkring i skogen ett par tre timmar innan de hittade mig igen. Tror det är sviter efter det som ger ångest av att inte hitta. Eller tro att jag inte gör det.

Heja! :up:

Idag blir det finlandsfärja med en massa mys.
Vaknar då med ont i halsen och huvudet och sambon sovandes på soffan för att jag låtit så mycket inatt pga täppt näsa.
Kommer bli kul om inte det är bätre ikväll.
Men ska handla lite meducin på vägen

Provgår lite försiktigt utan kryckor inomhus idag. Får ungefär 1 poäng av 10 möjliga för tekniken, men det är så befriande att kunna använda händerna till att få med sig saker så det får vara så.

Med hjälp av diklofenak och en stoooor latte börjar jag nästan känna mig ok igen! :up: Hoppas det funkar för vi ska ha jobbfest ikväll, och det sitter en alldeles ny, fin öltapp från en av våra lagerkunder nere i loungen ;) Och det öl han har är inget fulöl direkt :d

Jag skulle ha en lugn och fin dag på en av mina avdelningar. Jag hann inte ens börja innan VB skickade iväg mig till ett annat ställe där väldigt få har behörighet. Här får jag minsann ingen lugn och ro :arghh:

Grattis på din dag:banana:

Grattis! Och god morgon

Grattis på din dag @lil-sis :)

Grattis på födelsedagen @lil-sis :banana:

Grattis @lil-sis! :banana:

5055454598_c4fcc48a2b.jpg

Grattis @lil-sis på födelsedage!! :banana:

@lil-sis Grattis på födelsedagen!!! :up:

Tack :D även till de jag kanske missat :o

Lagat matlådor för hela jobbhelgen. Hängt undan tvätt och startat en av två maskiner med smutstvätt. Försöka peppa inför jobbhelgen, men det är svårt. Imorgon arbetar jag med en vikarie som bara varit på avdelningen någon gång tidigare. Och våra tanter som bor där vägrar få hjälp av en man = jag kommer få dra det tyngst lasset :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 595
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 220
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 378

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka