Haft en skön sovmorgon, åt god helgfrulle med sambon och sen har hela dagen så gott som spenderats med massa häst 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är verkligen synd att det inte läggs mer energi än så på simundervisningen. Jag lärde mig simma i Hjälmaren som barn och hade världens bästa simlärare.Vi fick aldrig någon teknik korrigeringTrots olika skolor och olika lärare så var det typ "simma tio längder" och man var godkänd om man tog sig dit i princip
![]()
Bra gjort .Det är inte många tjejer som fixar detJag har en verkstad där en del verktyg ligger. Sen har jag en verktygslåda inne med en del basic-saker. Jag var helt säker på att skiftnyckeln låg i den lådan. Det gjorde den inte. Men - den låg i samma skåp där verktygslådan bor.
Och så var det ljus!När skiftnyckeln kom fram var det en enkel sak att få loss batteriet. Och att byta lampan var också ganska enkelt. Lamphållaren kärvade lite men det gick att få loss och få dit igen. Men jag bävar lite för när det går sönder på andra sidan. Då måste man lossa på en plastkåpa och det vet jag inte hur man gör utan att riskera att ha sönder den.
Sen passade jag på att byta glödlampa för utomhusbelysningen på huset och inne i vedboden.
Hemma hos mig är det bevisat att det är katten som bestämmer !Jag gav upp och katten fick smaka på middagen.Nu är hon nöjd och har slutat blänga på mig. Undrar vem det är som bestämmer här hemma?
![]()
Det beror nog på om man är hästtjej eller inteBra gjort .Det är inte många tjejer som fixar det...med risk för att jag blir halshuggen nu
![]()
Bra gjort .Det är inte många tjejer som fixar det...med risk för att jag blir halshuggen nu
![]()
Jag har simmat åtskilliga kilometer i 17 gradigt vatten och ösregn i Hjälmaren.@Klara Burr Hjälmaren som är så kall, där har man badat ett antal gånger och fått blåa läppar.![]()
Var det 3 kmHar varit hos @Cattis_E hela dagen. Först ridtur där jag ledde ena hästen (dottern red) ca 3 km. Sen fyllde vi 17 säckar gödsel och 12 säckar halm och lastade på släp. Mamma ska bygga varmbänkmen nu är jag trött i kroppen!
Jag kan inte byta lampor på min bil. Eller jo, jag vet hur man gör, men jag kommer inte åt. Jag har för korta fingrar. Min sambo har längre fingrar och smalare händer. Han byter inte lampan med den han har mellan benen.Bra gjort .Det är inte många tjejer som fixar det...med risk för att jag blir halshuggen nu
![]()