Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi fick aldrig någon teknik korrigering :down: Trots olika skolor och olika lärare så var det typ "simma tio längder" och man var godkänd om man tog sig dit i princip :meh:
Det är verkligen synd att det inte läggs mer energi än så på simundervisningen. Jag lärde mig simma i Hjälmaren som barn och hade världens bästa simlärare.

När min äldsta dotter var i femårsåldern satte jag henne i simskola på badhuset här. Dom hann inte lära sig simma på en omgång, och det fanns ingen fortsättningskurs. Så hon fick vänta ta tills dom började åka med skolan.

Minstingen kan inte heller simma ordentligt än, men det tänker jag ta itu med på egen hand nu.

Kände mig som en jäkla grönsak igår, men idag jag känt mig mänsklig igen så jag tänkte snart fara till min flört. Mitt ragg har ju gått och blivit sjuk, så tyvärr blev det inget med honom idag!:meh:

Har laddat ner en app som gör att man kan få skatteåterbäringen till påsk. Om det nu blir någon återbäring, misstänker starkt att jag får betala...

Efter att ha huttrat flera timmar efter promenaden,så har jag nu tänt i kaminen, tömt diskmaskinen,skalat potatis och satt dom på spisen.
Nu ska jag sticka näsan utanför dörren o hämta in några vedträ.

Funderar på hur jag ska fördriva tiden resten av kvällen. Ska se Melodifestivalen men det är bara 1,5 timme och den börjar inte förrän 20.

Jag har en verkstad där en del verktyg ligger. Sen har jag en verktygslåda inne med en del basic-saker. Jag var helt säker på att skiftnyckeln låg i den lådan. Det gjorde den inte. Men - den låg i samma skåp där verktygslådan bor :up:.

Och så var det ljus! :bow: När skiftnyckeln kom fram var det en enkel sak att få loss batteriet. Och att byta lampan var också ganska enkelt. Lamphållaren kärvade lite men det gick att få loss och få dit igen. Men jag bävar lite för när det går sönder på andra sidan. Då måste man lossa på en plastkåpa och det vet jag inte hur man gör utan att riskera att ha sönder den.

Sen passade jag på att byta glödlampa för utomhusbelysningen på huset och inne i vedboden.
Bra gjort .Det är inte många tjejer som fixar det:up: ...med risk för att jag blir halshuggen nu :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 635
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 224
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 388

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka