Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fixat rotmos och väntar på att fläskkorven ska sjuda färdigt. Passade på att köpa färsk korv för halva priset då det var kort datum. Me like. 42 kr för fyra rejäla måltider, korv och mos. Bra denna månad...

PM inlämnat.
De andra två uppgifterna är rättade och läraren har inte begärt komplettering så jag antar att de minst når betyg E dvs godkänt men jag vågar inte titta :nailbiting:

Gör det sedan när jag lämnat in allt så jag inte tappar självförtroendet. Meningen är ju att vi ska lära oss. Så icke godkänt utan möjlighet till komplettering verkar dumt.

Har heller inte fått "underkänd"-varning på mail.

Nåja.

Nu ska jag läsa ett tal om demokrati. Imorgon analysera när jag sovit på saken.

Studentnationerna har bartömning, jag borde anordna frystömning.
I frysen finns köttfärs, grytbitar och kycklingkebab i lunch-/middagsväg, vilket då måste ätas upp innan flytten. Jag är givetvis bara sugen på sådant som inte innehåller köttfärs, grytbitar eller kycklingkebab. Snarare typ pannkakor, vilket är rätt svårt att göra på enbart mjöl och salt, och jag vägrar köpa hem mer mat förrän frysen är tömd.

Får försöka se fram emot att äta tacokryddad färs i en vecka framöver. Ihop med typ.. makaroner?

Jag hann bara se rubriken på en av dem innan jag kastade ner dem i kuvertet igen. Det stod "Långvarig stress kan skada din hjärna". :banghead: :banghead: :banghead:

Som om jag inte VEEET det! Hon agerar som om jag inte VEEET ett jävla skit om något. I julas skrev hon mig på näsan att jag skulle krascha inom några år eftersom jag var så lättirriterad (och jag uppfattade det som ett "håll käften så vi andra får lugn och ro") Som om jag inte MÄRKTE att jag var trött och sliten och hade ett stort behov av att SOVA! Som om jag själv inte FATTADE att läget inte var bra.

Hon har f.ö. skickat tidningsurklipp förut. Om irrelevanta saker :cautious:.

Alltså nej hon skrev dig inte på näsan i julas. Hon har helt rätt. Du kommer krascha.

Hon sa inte det för att du skulle hålla käften, hon sa det för att hon såg hur du reagerar på skitsaker och hur arg och irriterad du blir på dom.

Hon skickar tidningsklipp för att hon bryr sig om dig, hon vill att du ska må bra.

Inte för att hon är en besserwisser.

Har en dum mage som inte riktigt verkar veta om den har magkatarr eller nå magbaciller, att killen och hans pappa oxå har krånglig mage känns väl troligast de senare....

Aja laddat upp med bananer, proviva nypon, mariekex och losec så hoppas jag ska få en någorlunda schysst mage igen

För omväxling håller jag inte med,hade det varit min mamma så hade hon fått på huden av mig,jag är vuxen kan läsa mina egna tidningsartiklar eller googla.

Ja det håller jag med om.

Hur många mess om stamceller tror du jag fått ikväll. Allt från folk som bryr sig om mig och vill mitt bästa.

Jag vet dock mycket mer än dom skickar sånt åt mig.

Men dom gör ju inte det för att dom är en besserwisser även fast det blir ganska tröttsamt att få höra samma saker 152 gånger.

Ja det håller jag med om.

Hur många mess om stamceller tror du jag fått ikväll. Allt från folk som bryr sig om mig och vill mitt bästa.

Jag vet dock mycket mer än dom skickar sånt åt mig.

Men dom gör ju inte det för att dom är en besserwisser även fast det blir ganska tröttsamt att få höra samma saker 152 gånger.
Nä dom gör väl inte det,men.............

Alltså nej hon skrev dig inte på näsan i julas. Hon har helt rätt. Du kommer krascha.

Hon sa inte det för att du skulle hålla käften, hon sa det för att hon såg hur du reagerar på skitsaker och hur arg och irriterad du blir på dom.

Hon skickar tidningsklipp för att hon bryr sig om dig, hon vill att du ska må bra.

Inte för att hon är en besserwisser.
Hon hade kunnat fråga: Hur mår du? Det hade jag uppfattat som omtanke.

Hon hade kunnat fråga hur hon hade kunnat hjälpa. Det hade varit omtanke.

Men nä, det är inte viktigt att jag får den hjälp och det stöd jag behöver utan det andra tycker att jag ska ha. Sen att det sättet är ett problem för mig ignoreras.

Jag kan ta emot hjälp på mina villkor men andra ska inte diktera dem åt mig. Jag hatar genuint att bli styrd av andra. Det är något som triggar motvallskärringen deluxe hos mig.

:o:o Även om jag tycker dom är lika bra som sockerpiller,min burk fick respass.
Nästa gång ska jag prova Norfex tror jag dom heter.
En bra kombination inför sänggående är att kombinera med t ex Bamycod eller Citodon. Då får du större rörlighet i kroppen under sömnen o undviker stela o ömma muskler vid uppvaknandet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
70 656
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
69 253
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 580
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 401

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka