Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har börjat dricka mina pulvershakes. Jag tänker "konstant" på mat/fikabröd eller annat gott :meh: Och då är jag bara inne på dag två :banghead:
Det går över på ett par dagar och då känner man någon typ av eufori. Man blir helt pigg, livet känns extra bra etc. Endorfiner på hög nivå!

Sen börjar man längta efter att få något att tugga på, då går det åt andra hållet igen.

Alltså jag är nog gnälligare än vad jag borde vara :p dåliga vanor är ju ofta djupt rotade :cautious:
men tack :)
Jag la mig till med många dåliga vanor i mitt gamla förhållande, Jag har jättesvårt att sluta med Chips. Jag upplevde inte som gnälligt utan ett rop på hjälp och stöd. Om man behöver hjälp och stöd måste man ropa så andra kan hjälpa. Gnäll säger bara folk som inte vill hjälpa.

Sovdags. En helt ok dag på jobbet trots att vi var lite ont om folk.
Ledig imorgon, har bara tre "måsten". Kloklippning på labben, sen hämta sambon på stationen och sen handla. Jobbar kvällspasset på fredag :nailbiting:, hoppas det blir lagom mycket bara.

Sovdags. En helt ok dag på jobbet trots att vi var lite ont om folk.
Ledig imorgon, har bara tre "måsten". Kloklippning på labben, sen hämta sambon på stationen och sen handla. Jobbar kvällspasset på fredag :nailbiting:, hoppas det blir lagom mycket bara.
Inte :nailbiting: ! Du klarar det galant.

Det går över på ett par dagar och då känner man någon typ av eufori. Man blir helt pigg, livet känns extra bra etc. Endorfiner på hög nivå!

Sen börjar man längta efter att få något att tugga på, då går det åt andra hållet igen.
Jo men så är det ju :) mycket är ju vanan att tugga på nått som gör att det är jobbigt. Jag jobbar dessutom långa nattpass på 10 timmar där jag inte direkt stressar ihjäl mig, så tidigare har jag nästan varje natt haft med mig nått att tugga på, choklad, godis, popcorn osv för att orka hålla energin uppe :banghead:

Nu är det sovdags. Imorgon lite sovmorgon, stallet där dottern har aviserat att hon ska träna på ridvägar i trav och hon ska rida hingsten samt åka till mormor i Ystad för att äta lunch och umgås.
På kvällen ska jag försöka löpträna men just nu känns det omöjligt :banghead:

Just lagat kattens väska lite hjälpligt. Den har gått sönder eftersom hon rivit i tyget och sedan har revan blivit större och större. Senast vi var ute på färd, 3 minuter innan jag skulle av på Bollnäs station slutade hon mjaua, ur ögonvrån ser jag en glad liten brun katt som är på väg ner från sätet där väskan stod. På något sätt lyckades jag få med mig katt, kattväska, väska och handväska av tåget. :crazy:

Svårt att laga när katten hela tiden satt i vägen och försökte krypa in i den. ;) Nu ska jag chilla lite genom att kolla på en av de där dystra engelska brottserierna, Unforgotten, innan det blir dags att sussa.

Dricker te och fryser, funderar på att försöka sova när muggen är tom.
Tveksam att jag kommer somna för är inte trött men vila kan ju vara bra om inte annat.:crazy:

Sitter på tåget och nojar över tentan jag ska skriva. Som vanligt går det mellan det här går helt åt skogen till - Jag kan nog fixa det och allt däremellan. Urtråkiga mackor på stationen så jag hoppas att det finns bättre på universitetet.

Du kanske har skrivit det tidigare i tråden (jag har inte varit så aktiv pga renovering), men vad var det nu som strulade i stallet denna gången?
Nej jag har inte skrivit det tidigare.
Hästen är allergisk mot damm, husdammskvalster och mögel.
Vi har grannens hästar inkvarterade tillfälligt då deras stall inte är klart och dom har eget inplastat Hö som står på logen. Denna gången ställde dom in en stinkande, dammig och jättemöglig bal mitt framför min hästs box. :banghead: :arghh: :rage: Eftersom det tydligen är helt normalt för dom att fodra med sånt så blev det en rätt jobbig situation :crazy: Nu har dom bytt ut balen men plockat ut det höet dom anser vara ok ur den mögliga balen och lagt brevid den nya. :banghead:
Så nu har mina gått ute i två dygn och jag hoppas dom använder upp det mögliga i dag så mina kan stå inne i natt. Inte alls optimalt men pest eller kolera lixom :(

Undrar om dom äter möglig mat själva? :cautious:

Det känns tragiskt på något sätt att glömma av vilken dag man fyller år på... Jag har vart helt övertygad om att det är på lördag, men insåg nu att det för fasen är imorgon :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 72 73 74
Svar
1 470
· Visningar
52 908
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 632
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka