Vad gör vi? del XLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har ont! Ryggen värker fortfarande efter min omkullvältning i måndags, höften skriker och huvudet hotar med att haka på.
Kort sagt, en skitmorgon..

Nej jag har inte skrivit det tidigare.
Hästen är allergisk mot damm, husdammskvalster och mögel.
Vi har grannens hästar inkvarterade tillfälligt då deras stall inte är klart och dom har eget inplastat Hö som står på logen. Denna gången ställde dom in en stinkande, dammig och jättemöglig bal mitt framför min hästs box. :banghead: :arghh: :rage: Eftersom det tydligen är helt normalt för dom att fodra med sånt så blev det en rätt jobbig situation :crazy: Nu har dom bytt ut balen men plockat ut det höet dom anser vara ok ur den mögliga balen och lagt brevid den nya. :banghead:
Så nu har mina gått ute i två dygn och jag hoppas dom använder upp det mögliga i dag så mina kan stå inne i natt. Inte alls optimalt men pest eller kolera lixom :(

Undrar om dom äter möglig mat själva? :cautious:
Måtte de flytta snart...

Så där är min mamma också... :meh: - INTE vad man behöver direkt :down:
Styrke- och hoppas-på-bättring-Kram kommer här! :heart
Verkligen inte! Och när jag sa att det har ju faktiskt bara gått en dag, så fick jag ett tjurigt "det var bara en fråga...", såklart följt av en djuuup suck. :meh: Undrar om en kan bli sjukskriven från familjen :D tack :heart

Morr och fräs.

Vi har klagat intensivt på städningen på vårt jobb under en lång tid. Det har varit många diskussioner och vi blev till och med uppmanade att fotografera före och efter städning för att städbolaget skulle få "nåt att gå på".
Efter senaste vändan när vi återigen bad om att få städning på tider när eleverna inte är på plats fick vi svaret att städaren inte kunde komma tidigare för att hen städade på Ö&B och det måste göras när det inte var kunder där.

-Vi har också kunder.
Svaret: Men det är lite skillnad på kunder
:arghh::rage::turd::mad:
Våra kunder är invandrare....

Nu är städavtalet uppsagt.

Försöker fokusera på skolarbetet men sitter bara och irriterar mig på folk som inte kan tänka själva. :banghead: Som dessutom bara förutsätter att jag har all tid i världen till att ställa upp när det passar dem och absolut inte har något eget liv. :meh::arghh: Måste rensa i min umgängeskrets. Klart mycket svårare dock när det är familjen. Gaah! Fast nä, man kan fanimig be folk fara ändå. Dessutom är det kallt inne och jag fryser. Blä på livet

@tanten Men herregud vilket sätt! Bra att ni bytte bolag.

Nu har jag sökt ytterligare sex jobb. Borde väl få svar från nåt av dem.
Så nu tänker jag ta en kopp kaffe och sen åka ut till stallet och mäta häst. Ska ta mått och sy ett eget ulltäcke tänkte jag :)
Får väl se om jag orkar göra det idag i och för sig, känner mig lite manglad och överkörd..

Vart supermotiverad hela morgonen. Vart uppe sen 4 (kunde inte somna) vart tidigare på jobbet. Gått igenom och vänt på ritningen för att se så jag inte missat något. Nu väntar jag på godkännande från chefen med lite beslut om priser. När det skickades iväg till hen gick luften ur mig helt.

Sitter här och klipper med ögonen. Lyssnar på när tant Tuva ligger och snarkar brevid, Försökr ta tag i mig själv men vill bara hem och sova.

Bah! Kom igen nu, *pepp, pepp*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 72 73 74
Svar
1 470
· Visningar
52 942
  • Låst
Tjatter Katten njöt i solen tidigare idag (jag njöt av den utomhus). 99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
68 632
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 578
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka